Lassemålare CMC 2071 May 25, 2007 Report May 25, 2007 Tjena idag satte jag på mörktonade lysen fram och då dog min instrumentbelysning, någon som fattar varför.jag letade efter säkringarna men hittade bara ett 15 tal under huvenmen det måste finnas flera någon stannsPlinget när man har ljuset på och öppnar dörren försvan oxo mendet vart jävligt snyggt med mörka armaturerMVH Citera
Daniel Linde May 26, 2007 Report May 26, 2007 Om jag inte minns fel.Sitter väl en box under huven och en under ratten på vänster sida?// Daniel Citera
Lassemålare CMC 2071 May 27, 2007 Author Report May 27, 2007 Tjena tack för tipset.Det var riktigt trevligt i Sandviken igår kväll det var mycket fina bilaröver 800 st sade dom på lokalradion, jaaa det var kul.Tyvärr var tjejen tvungen att jobba på natten så det blev inge brottnig,tyvärrSynd att jag inte kollade in här på Lördags morgonen innan jag åkte för när jag stannadeoch pinkade efter ett par mil på vägen hem i dimman.Då såg jag att det inte bara var instrumentlyset som var släkt utan också mina bakljus.Det vart en spännande hemresa i natt i dimma utan bakljus och instrumentbelysning.MVH Citera
Daniel Linde May 27, 2007 Report May 27, 2007 Tjena tack för tipset.Det var riktigt trevligt i Sandviken igår kväll det var mycket fina bilaröver 800 st sade dom på lokalradion, jaaa det var kul.Tyvärr var tjejen tvungen att jobba på natten så det blev inge brottnig,tyvärrSynd att jag inte kollade in här på Lördags morgonen innan jag åkte för när jag stannadeoch pinkade efter ett par mil på vägen hem i dimman.Då såg jag att det inte bara var instrumentlyset som var släkt utan också mina bakljus.Det vart en spännande hemresa i natt i dimma utan bakljus och instrumentbelysning.MVHJodå det va en väldans massa bilar, och hur mycket mussar som helst! Trevligt!Har du fått nån fart på belysningen samt baklyktorna då?Lite långsökt kanske, men:Min instrumentbelysning i min förra 95a slutade fungera.Det som hade hänt då, var att ett kontaktstycke som satt bakom instrumentbrädan(bakom lys "spaken") hade smält och skapat kortis.Jag tog bort den och kopplade ihop kablarna direkt utan "kontaktdosan" funkade direkt.Men men det är väl väldigt lite som säger att det skulle va så. Men nu är det dokumenterat iaf.// Daniel Citera
Lassemålare CMC 2071 May 27, 2007 Author Report May 27, 2007 Jodå det är fixat det var en 15 säkring under ratten men jag hade inte en sportmössa och fixa det i går kolsvart ute och ingenficklampa.men nyu är det ordnat.Men lite märkligt i alla fall det inte var en separat säkring till bakljusenutan till lysplinget och instumentet också, märkligt.men hädan efter finns det en ficklampa i bilen.MVH Citera
Daniel Linde May 28, 2007 Report May 28, 2007 Skönt att det inte va mer än en säkring.Man blir inte klok på dessa bilar.Ska man ta bort framlyktorna på min, lär man ta bort hela spoilern.Aja motorer kan dom ju iallafall //Danne Citera
Lassemålare CMC 2071 May 28, 2007 Author Report May 28, 2007 Jodå motorer kan do men dom krånglar till andra saker som ärenkla på europeiska bilar.Jag fattar bara inte varför man tycker att dom borde leva efterk.i.s. principen keep it simple, men inte då, nänä krångla bara till detMVH Citera
Recommended Posts