Jump to content

Recommended Posts

Har kjøpt en 68 HT med startet restaurering. Motor er 302 med Headman headers + servostyrning. Headers medfører at servosylinder blir liggende nært eksosrør. Ved fullt ratt utslag helt inntill.

Har lest at man vanligen bytter feste på servosylinder med et som går lavere "dropbrakett". Har også lest at bruk av droppbrakett over tid vil knekke eller deformere rammestålet på bilen. På grunn av større arm og derav kraft på brakettfestet. Da står jeg mellom to valg.

1.Kjøre med servosylinder kloss inntil eksosrør og risikere at denne ikke tåler varmen i det lange løp.

2. Bytte til "droppbrakett" og risikere deformert feste.

Hva er lurtest? Synspunkt- kunnan- erfaring med dettea?

Hej.

Ja det är problem med fästet, det är som du skriver hårt

utsatt, dom som monterat headers och har servostyrning

bör lägga en svetsförstärkning runt fästet för att det

skall klara av att sitta kvar. :shock:

Du bör alltså svetsa eller lägga svetspungter runt fästet

på rambenet så att det inte vickar loss, byt till dropbrakett

och förstärk med svetsfog. ;)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...