May 28, 200718 yr comment_40238 Har kjøpt en 68 HT med startet restaurering. Motor er 302 med Headman headers + servostyrning. Headers medfører at servosylinder blir liggende nært eksosrør. Ved fullt ratt utslag helt inntill.Har lest at man vanligen bytter feste på servosylinder med et som går lavere "dropbrakett". Har også lest at bruk av droppbrakett over tid vil knekke eller deformere rammestålet på bilen. På grunn av større arm og derav kraft på brakettfestet. Da står jeg mellom to valg. 1.Kjøre med servosylinder kloss inntil eksosrør og risikere at denne ikke tåler varmen i det lange løp.2. Bytte til "droppbrakett" og risikere deformert feste. Hva er lurtest? Synspunkt- kunnan- erfaring med dettea?
May 28, 200718 yr comment_40241 Hej.Ja det är problem med fästet, det är som du skriver hårtutsatt, dom som monterat headers och har servostyrningbör lägga en svetsförstärkning runt fästet för att det skall klara av att sitta kvar. Du bör alltså svetsa eller lägga svetspungter runt fästetpå rambenet så att det inte vickar loss, byt till dropbrakettoch förstärk med svetsfog.
May 30, 200718 yr comment_40311 TjenaJag har lösningen på dina problem Har några bilder liggandes du kan maila mej ,kolla ditt pm !Mvh Micke
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.