karesvik May 28, 2007 Report May 28, 2007 Har kjøpt en 68 HT med startet restaurering. Motor er 302 med Headman headers + servostyrning. Headers medfører at servosylinder blir liggende nært eksosrør. Ved fullt ratt utslag helt inntill.Har lest at man vanligen bytter feste på servosylinder med et som går lavere "dropbrakett". Har også lest at bruk av droppbrakett over tid vil knekke eller deformere rammestålet på bilen. På grunn av større arm og derav kraft på brakettfestet. Da står jeg mellom to valg. 1.Kjøre med servosylinder kloss inntil eksosrør og risikere at denne ikke tåler varmen i det lange løp.2. Bytte til "droppbrakett" og risikere deformert feste. Hva er lurtest? Synspunkt- kunnan- erfaring med dettea? Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 28, 2007 Report May 28, 2007 Hej.Ja det är problem med fästet, det är som du skriver hårtutsatt, dom som monterat headers och har servostyrningbör lägga en svetsförstärkning runt fästet för att det skall klara av att sitta kvar. Du bör alltså svetsa eller lägga svetspungter runt fästetpå rambenet så att det inte vickar loss, byt till dropbrakettoch förstärk med svetsfog. Citera
Mita May 30, 2007 Report May 30, 2007 TjenaJag har lösningen på dina problem Har några bilder liggandes du kan maila mej ,kolla ditt pm !Mvh Micke Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.