Jump to content

Importera mustang


Joper

Recommended Posts

Tjenare. Jag och farsan har leta väldigt länge nu efter en vettig mustang men inte hittat någon. Nu på sistonde har vi börjat fundera på att importera en bil med hjälp av ett företag, inte på egen hand.

www.gbgperformance.se har en fin mustang 68 inne för 95 tusen bara, vet iofs inte om det är inkl tull och frakt. Här är bild på bilen:

http://www.gbgperformance.se/images/mus ... n/righ.jpg

Vet någon om den färgen fanns orginal? Det sitter en 302 motor, är det lagom tryck i de eller behövs det trimmas på en gång? Om ni kollar på hemsidan finns det många bilder där. Den ser schysst ut för det priset va? Inte allt för stora skavanker.

Är det någon här som vet hur gbgperformance är? Har inte hört så mycket om dom.

Tycker ni det är smartare att köpa en bil i sverige eller ska man våga importera en?

Mvh Johan

Link to comment
Share on other sites

Den bilen känner jag igen! Konstigt nog har jag varit inne på hemsidan hos firman som säljer den i USA, Memory Lane i Portland Oregon. Där kostar den $8500, se här http://www.memorylaneclassiccars.com/68 ... _coupe.htm

Skicket är ju inte perfekt, men det får man nog inte räkna med att få för 95 000 kr heller. Bland annat sitter det grill och huv från -67 på den.

Under knappen "Teknik" här på hemsidan finns en länk till en sida där du kan se förgexempel på bilar. Den här bilen skulle kunna vara Royal Maroon kanske http://www.svs.com/zim/mustang/68colors.html

Fördelen med att köpa en bil i Sverige är väl att du kan se vad det är du köper. Att importera från USA känns mer som att köpa grisen i säcken. Jag har svårt att råda dig vilket som är bäst, och jag har inte sett någon bil som gbgperformance tagit hem heller, tyvärr.

En original 302 ska väl skicka iväg en Mustang -68 från stillastående till 100 km/h på drygt 9 sekunder, om allt står rätt till. Ganska snabbt på 60-talet i alla fall.

Link to comment
Share on other sites

Tack för svaret. Att den kostar 95 000 hog gbgperformance beror nog på att frakt och tull ingår i priset. Men man vill ju ha orginal fronten så det blir nog att leta vidare, både i sverige och utomlans.

Link to comment
Share on other sites

Det viktigaste när man ska köpa en bil är väl att man inte köper en rostburk, det finns ju skräckexempel (både i USA och Sverige) på dåligt lagade bilar som fått en billig lack efteråt.

Du får inte häkta upp dig för mycket på att en original-freak som jag klagar på grillen (den går lätt att byta, om man skulle vilja det) och huven (det är bara dom kromade FORD-bokstäverna längst fram som skiljer). Jag tycker dock man ska fråga sig varför det är bytt (har bilen varit krockad, och är skadan ordentligt reparerad i så fall tex).

Lycka till med letandet!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...