Jump to content

Joper

Medlemmar
  • Inlägg

    8
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Joper's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Tack för svaren, väldigt bra tips. Just denna bil är väldigt fin. Väldigt rostfri. Jag renoverar lite bubblor själv så jag är rätt van med att laga rost om det ändå skulle finnas nånstans är det inga problem, men jag kollade rätt noggrant.
  2. Ok! Tack för svaren. Måste fråga vad det är som skiljer denna 66 från en orginal? Förutom ränderna då som jag fick höra var dekaler. Grillen är rensad också ser jag. Om jag ska vara ärlig så sa dom på fynborsgaraget att den kunde släppas för 100 000 också
  3. Tjenare. Jag och farsgubben har tänkt inhandla en mustang nu under vintern och vi letar som galningar, både i sverige och från staterna. Vi är dock lite osäkra om vad som hände med mustangen mellan 66 och 67? Ser att ni även har två olika underforum mellan dom årsmodellerna. Det vi vet hittils är i princip att bakljusen är olika. Vi har vart och kollat på denna: http://www.fyndbors.se/visa.php?va=9916 Väldigt väldigt fin bil. Är den värd sina 115 tusen tycker ni? Mvh Johan
  4. Ok. Perfekt att man bara kan skriva här och få svar på en gång när man har något problem. Blir till att leta vidare efter nått bättre objekt. Tack för hjälpen.
  5. Oj, missade att skriva årsmodellen. Det är en 67:a. Tack för svaret i alla fall. Här kunde man gått och gjort något dumt
  6. Tjenare. Jag har kollat runt efter en mustang rätt länge nu och kanske har hittat ett fint objekt för rätt pengar. Enda kruxet är att det från början har setat en 6:a i bilen. Det medföljer en 351C motor som ej är isatt än. Jag undrar vad skilnaderna mellan bilarna med 6:a i och bilarna med 8:a är? Är det endast motorn som skiljer eller är drivlinan svagare? Passar 351 Cleveland i fästena för 6:an eller krävs det modifikationer? Det sitter en 3 växlad manuell i bilen nu. Klarar den en lite vässad 351C motor eller behövs den preppas? Tänker inte köra på strippen med bilen utan endast glida runt med den, fast självklart kommer högerfoten bli tung ibland
  7. Tack för svaret. Att den kostar 95 000 hog gbgperformance beror nog på att frakt och tull ingår i priset. Men man vill ju ha orginal fronten så det blir nog att leta vidare, både i sverige och utomlans.
  8. Tjenare. Jag och farsan har leta väldigt länge nu efter en vettig mustang men inte hittat någon. Nu på sistonde har vi börjat fundera på att importera en bil med hjälp av ett företag, inte på egen hand. www.gbgperformance.se har en fin mustang 68 inne för 95 tusen bara, vet iofs inte om det är inkl tull och frakt. Här är bild på bilen: http://www.gbgperformance.se/images/mus ... n/righ.jpg Vet någon om den färgen fanns orginal? Det sitter en 302 motor, är det lagom tryck i de eller behövs det trimmas på en gång? Om ni kollar på hemsidan finns det många bilder där. Den ser schysst ut för det priset va? Inte allt för stora skavanker. Är det någon här som vet hur gbgperformance är? Har inte hört så mycket om dom. Tycker ni det är smartare att köpa en bil i sverige eller ska man våga importera en? Mvh Johan
×
×
  • Create New...