Jump to content

Recommended Posts

Hej ni som funderar på att konvertera och inte tror att T5 håller för någon ting har dom flesta fått fel uppfattning.

Jag kör själv dragracing med orginal T5 och en turbomatad 302 på 550hp. Jag startar på 5500 varv och släpper enbart kopplingen, det som tar död på T5 är dåliga växlingar av föraren.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Bra MIKE, att du förklarar alla missuppfattningar.

Har exakt samma uppfattning som Du, förarmisstag!!!!

Kör med preppad 302 + Paxton kompressor + T5 från 88 (tål 260 Nm) och har kört ett stort antal varv på bana i är.

Inga som helst problem, går som en klocka + att den är hur smidig som

helst att växla + en bensinförbrukning på 1.1 på landsväg i 120 km/tim.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hei!

Mike vil du forklare hva du mener med dåliga vexlingar? Etter å ha lest litt om Ford T5 på fordmuscle.com og liknende mistet jeg nesten helt håpet. Har akkurat kjøpt en 67 FB med hissig 302 og ifølge mange "vise menn" kunne jeg like gjerne kaste T5 kassa :shock: og kjøpe en TKO først som sist.

Hva er det som skiller ulike generasjoner av T5 fra hverandre? Har en 2003 modell med hydraulisk clutch og Ford Racing trykkplate. Tåler denne en kraftigere belastining enn tidligere utgaver?

Takk

dk :D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...