Jump to content

Jag behöver hjälp snabbt!!!


kai

Recommended Posts

Som nybliven medlem och totalt okunnig om Mustang behöver jag proffshjälp. Är på gång att köpa bil i dagarna. Jag vet att det finns massor av kompetent folk i klubben. Letar en 60-talare gärna Fastback. Bör vara i fräscht skick och till rimligt pris eftersom mina möjligheter att skruva är minimala. Alltså inget repobjekt.

Kan någon hjälpa mig med tips på bil så att jag inte blir blåst?

Hälsningar Kai

Link to comment
Share on other sites

Berätta gärna om var du bor och om du har letat reda på nån speciell bil.

En sådan bil är sällan rimlig i pris om den är i det skicket som du vill ha.

Är man inte påläst och har bråttom då är det nog också störst chans att bli lurad/blåst. Då det gäller att vara påläst med chassikoder ,vanliga rostförekomster samt om det tex är en äkta GT eller om det skall sitta oginal rak 6:a.

Ha inte för bråttom,, idag finns det rätt många mustanger att välja på och vid denna tid så är väl prisbilden som högst,, billigare till höst vinter.

mvh Tommy. 8)

Link to comment
Share on other sites

Hej Tommy!

Tack för synpunkterna! Jag bor i Västerbottens inland. Har sökt på Blocket där de flesta Mustanger verkar finnas. Finns väl några FB som är intressanta. Även om jag tycker priserna ligger något i överkant. Det må väl vara för en fräsch bil. Men det tycks ju vara massor att se upp för. Och vad kan jag. Absolut ingenting!

Tack igen!

Häls Kai

Link to comment
Share on other sites

Det finns en del böcker och även en hel del på nätet om du söker, än mer om du förstår teknisk engelska,,

Sök gärna här på forumet, då frågor liknande din frekvent kommer till detta forum. Släng gärna ut frågor här, det bästa är om det är en specifik fråga på ett visst fordon typ modell chassinr eller liknande.

Då är det lättast att besvara. Annars blir det lätt generalliseringar och inte mycket att ta på i svaren.

mvh Tommy. 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...