mats g johansson July 2, 2007 Report July 2, 2007 Hej Trodde jag hade någorlunda koll på olika bilmodeller men denna går jag bet på.Någon som vet?Hittade den i en annons för Speedo badkläder. Kanske något från Australien?mvhMats Citera
JanneJ July 2, 2007 Report July 2, 2007 En gissning, det kan vara en australiensisk Ford Falcon.Läste ett reportage i en engelsk fordtidning om aussie Falcon med 351 cleveland som kallades "widow-maker" i folkmun. Gjorde tydligen 170 mph! Citera
NiklasW July 2, 2007 Report July 2, 2007 En gissning, det kan vara en australiensisk Ford Falcon.Läste ett reportage i en engelsk fordtidning om aussie Falcon med 351 cleveland som kallades "widow-maker" i folkmun. Gjorde tydligen 170 mph!Tänkte också på en australiensisk Ford, men föraren sitter ju på "fel" sida och styr.. Men de kasnke finns som vänsterstyrda också? Citera
mats g johansson July 2, 2007 Author Report July 2, 2007 Tror att jag hittat den nu. Verkar vara en 1971 Valiant Charger från Australien. Tydligen med rak sexa.http://www.chargerclubofwa.asn.au/Membe ... bmce38.htmSkulle inte förvåna mig om bilden är spegelvänd för att ratten skall hamna rätt. Tack för hjälpenMats Citera
Recommended Posts