sander July 11, 2007 Report Share July 11, 2007 Mitt kickdownstag är urkopplat och jag vill gärna sätta dit det igen men är osäker på om det ska gå någon slags vacuumslang från växellådan till förgasaren? Just nu är det som jag tror är anslutningen på växellådan igenpluggad. Vad händer om man inte kopplar in denna slang?1. Här är pluggningen som jag antar ska bytas ut mot en slang.2. Vacuum-modulator?Hoppas någon kan hjälpa mig med detta problem =) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Monshine July 11, 2007 Report Share July 11, 2007 Kör du utan vacum till lådan får du problem med växlingarna den kommer att växla väldigt sent.pil 1 som bilden visar skall ha vacum. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
sander July 11, 2007 Author Report Share July 11, 2007 Ok, då var det som jag antog......men vad ska man koppla den till då? Luftburk? Förgasare? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Monshine July 11, 2007 Report Share July 11, 2007 Jag har min kopplat till insuget. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 July 11, 2007 Report Share July 11, 2007 Hej.Vacuum kopplas inte på förgasaren utan i bakkantinsug, oftast kopplat på samma plats som vacuumtill b.l.a. broms servo. Kör du utan vacuum kopplat till automat så vetinte lådan växellägen utan det blir som tidigareskrev helt fel växling vid fel varv mm. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
sander July 16, 2007 Author Report Share July 16, 2007 Ok, har varit o kollat i motorn nu och tror jag har hittat insuget =). Bara att ta bort en plupp och sätta dit en vacuumslang istället då? Måste det vara någon speciell slang eller går det med vanlig vacuumslang? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts