Jump to content

Co halt


Recommended Posts

Dålig service av ASB, du skall justera luftskruvar på

förgasarens framsida nederkant mot insug, det sitter

två stycken en secundär och en primär blandningsskruv. :)

Börja med att skruva in båda helt, innan du gör det

så skall du också räkna varven som du skruvar in

håll reda på detta. :shock:

Räkna var skruv för sig och skriv upp, sedan du gjort

det så kan du till en början grundinställa, förts med att

skruva ut båda lika 2-2½varv på båda. :?

Prova att starta upp, i många fall kan det räcka med

detta, kör motorn varm. :)

När motorn är varm kan du prova att skruva in den

högra skruven framifrån sett försiktigt tills motorn går

ojämt skruva ut ½varv, gör likadant med den vänstra. :?

Nu är det inget som säger att detta är allt, det finns

fler varianter men du kan börja med att prova detta. ;)

Jag har lite förgasarfakta som jag kan maila dig om du

är intresserad. 8)

Link to comment
Share on other sites

Eftersom din CO-halt var så väldigt hög kan det även bero på tex läckande flottörventiler. Då blir bränslenivån i förgasaren för hög, och motorn får för mycket bensin. Det bästa är i så fall att köpa en renoveringssats (med packningar, flottörventiler mm) och gå igenom förgasaren. Prova dock först med att justera blandningsskruvarna, som Lasse föreslår.

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...