Fordofilen July 20, 2007 Report Share July 20, 2007 Växellådan hoppar alltså över andra steget när den växlar upp, första, tredje och backen är inga problem alls med. Sparkar man ner så att den växlar ner till andra steget så driver den inte alls utan motorn rusar bara Det började när jag var på PBM och en slang mellan lådan och oljekylen hoppade av så lådan tömde sig på olja. Fixade slangen på plats och fyllde lådan med OK/Q8s typ-f olja innan jag åkte hem mina 20mil städigt på tredje läget, sen dess har bilen stått tills i onsdags, det var då jag märkte felet.Jag är newbie på automatlådor så hjälp skulle uppskattas Just ja, jag bytte utgående lagret på lådan för 60-80mil sedan och passade samtidigt på att byta filter och olja i den då.76 olja (typ-f) från mekonomen hällde jag i då, efter det gick den ruskigt fint =) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund July 23, 2007 Report Share July 23, 2007 Det finns massa orsaker till det men det enklaste du kan börja med är att kolla oljenivån vilket du redan verkar gjort?När du bytte olja bör du fått i ca 4-5 literÄr oljan OK så skall lådans främmre band justeras.Hjälper inte detta så är det något inuti lådan som inte fungerar rätt.Det kan vara främmre band som är defekt eller oljetryckfall någonstans.Det kan även vara skit i lådan som satt igen oljekanaler i lådan.Olja kommer då inte fram till de funktioner som styr växlingen.I ditt fall kommer kanske inte olja fram till främmre servo som trycker ihop främmre band.Genomgång behövs isåfall. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts