Mr.GT-68 October 7, 2003 Report October 7, 2003 Har inhandlat mig en 68ht GT med 390 motor och c6.Jag behöver all hjälp som går att få(nybörjare på det mesta)Motorn: var hittar jag reservdelar mm(har fått punka på en lyftare)om det är någon kunnig på 390 så är jag tacksam för alla tips å trix.Och om det är någon som kan mycket om GT så är jag tacksam för alla tips(hur jag ser att det är en äkta GT).9":Diffen fungerar då vägen är våt, Vad är felet, är det lamellerna eller vad kan det vara,kan man renovera axeln själv? Vilken olja?C6:an:Kick down inställning? har läst någonstans att den skall var spännd + lite till stämmer det?Vilken olja?Tack på förhand Citera
Dread October 7, 2003 Report October 7, 2003 Det finns många olika detaljer som skiljer GT-vagnarna från andra men det "säkraste" sättet att få reda på om det är en äkta GT eller inte är att beställa en produktions rapport från Marti Auto Works http://www.martiauto.com/Jag har själv en 390GT med C6 som jag låtit Inge Ellburg på US Car Service renovera. Kan starkt rekommendera honom. Men vill du göra sakerna själv så finns, förvånansvärt, många slitdelar att köpa på tex Hansen Racing. Lite speciellare delar kan dock vara, om inte svårare att få tag på, så iaf dyrare! Citera
Mr.GT-68 October 12, 2003 Author Report October 12, 2003 Man tackar för tipset!Jag är lite avundsjuk på din GT Citera
Magnus cmc1179 October 27, 2003 Report October 27, 2003 tre bra anledningar att inte vara lessen över att åka ht!!!!!!! vridstyv kaross! mindre ljud från bakaxel och väg i kupen! du behöver inte backa i blindo! H/Magnus -68HT,428CJ "soon at a corner in your hood" :wink: Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.