Jump to content

Dread

Medlemmar
  • Inlägg

    51
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Kontaktvägar

Dread's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Nu har ju Lars redan beskrivit det hela väldigt väl, men annars har Edelbrock instruktionsvideos för deras inställningar, bla just detta med A/F inställning: Själv har jag 2x650 Edelbrock och hade en CO halt på 0,13 - besikningsgubben undrade om jag körde på ren K-sprit
  2. Kan bifoga några fler bilder som kanske ger en hint om hur det sitter ihop..
  3. Den tredje skruven (till höger frammifrån sett) ställer gasreglaget/tomgången
  4. En liten provtur blev det iaf, men mest för att man fick sånt fint besök (och hjälp med bromsarna). Och nej, bilden är inte ett PhotoShop montage
  5. Du fäster dem i befintligt fäste, ja. Bilden visar bara det kompletta motorfästet samt baksidan av plattan som fästs mot motorblocket. http://www.totalcontrolproducts.com/dow ... DS_WEB.pdf
  6. De flesta av oss har säkert inskrivet "1 passagerare" i regpapperen vilket helt enkelt omöjliggör användningen av baksätet och därmed spelar inte säkerhetsbältena där bak någon roll alls. Fast du kanske får ha fler passagerare? Min bil gick igenom helt utan baksäte alls men de brydde sig inte för enligt mina papper så får jag bara ha en (1) passagerare ändå..
  7. Jodå, Barkarby blir det till helgen (om det blir regnfritt dvs). Har massor kvar att göra på bilen men huvudsaken är att den får vara på gatan Fortfarande lätt chockad över att den nästan inte gick igenom pga att den var omlackad och de vägrade tro att det var rätt bil trots chassienumret. Men de gav sig till slut..
  8. Lyckades, trots bilbesiktarna från helvetet, få igenom bilen (med originalfärgen) efter att ha varit avställd i 28 år Även fastän det spöregnade hela vägen hem så känner jag mig rätt nöjd. Lär bli Stockholm Cruising till helgen..
  9. Här är en enkel instruktionsvideo över hur du får bort listerna och kommer åt mellan kaross/gummi:
  10. Jag kan rekommendera "Terostat 9220" - finns på Mekonomen.
  11. Var just ute och tog en första testrepa med bilen och när jag stannade, efter ca 1 km, så rök det om båda främre bromsskivorna. Bilen är en 68 med bromsservo, både skivor och bromsbackarna är helt nya. I friläge går det lätt att rulla bilen så bromsarna verkar inte ligga an hela tiden. Frågan är om det går att ställa bromstrycket (jag har ingen eftermarknads ventil för detta) eller om det är bromsservon som, när motorn är igång, kniper lite för mycket (?) eller är det helt enkelt ett övergående problem när väl de nya beläggen är inkörda/slitna?
  12. Tyvärr har jag varken bilder eller en detaljerad beskrivning av detta men, när jag satte ihop detta på min bil så var det bara att trycka ihop dessa delar. Dvs, stötstången var helt rak utan några låsanordningar och det var bara att sätta in den i huvudcylindern. Så jag antar att den borde gå att ta loss på samma sätt, dvs dra rakt ur. Min bil är en 68 med bromsservo, har ingen aning om det finns olika varianter, men jag köpte en ny huvudcylinder på Hansen och de hade bara en modell.
  13. Allt du behöver veta finns på internet Själv har jag satt i hop min bil från grunden (det var bara ett plåtrent skal och tre lastpallar med rostiga delar) utan att ens ha bytt en glödlampa på en bil tidigare. Bara genom att läsa och titta på bilder på nätet och i böcker så kommer man långt. Mekaniken i dessa bilar är så pass enkel. Har du dessutom ett garage så blir det ännu enklare Och med all samlad erfarenhet på detta och andra forum är det bara att fråga så får du säkert massor med kloka svar.
  14. Ska försöka hinna scanna in den på jobbet imorgon.
×
×
  • Create New...