Jump to content

Mantorp Park


streetsaleen

Recommended Posts

njee jag körde inte :P Men jag skulle vilja ha provat 1 runda o se va den gick för.. o sen finns det ju en risk att nånting kan gå sönder men den risken e ju inte så stor me tanke på att det är rejäla grejjor i bilen :P Kör hellre en oklistrad bana om jag ska köra 402 meter.

Såg förresten en annan mustang troligtvis en 05:a som körde strippen runt 14 sek har jag för mig :)

Det var en hel del SAAB växel lådor som gick under den dagen :lol:

Link to comment
Share on other sites

Såg förresten en annan mustang troligtvis en 05:a som körde strippen runt 14 sek har jag för mig :)

Det var en hel del SAAB växel lådor som gick under den dagen :lol:

Jag körde 402m på 14.07 med min SAAB(!!!) jag hade innan. 8)

Ang Saablådor så suger de verkligen men Mats gamla 9000 gjorde väl en 11 har jag för mig. Även en polare i en grå Saab 99 klarade en låg 12a. Men att vänta på sanering av banan är ju lagom kul.

Har tyvärr kommit ifrån d där med strippen nu när familjen tar min tid men hoppas få möjlighet att testa nån gång framöver.

Var det inte den nya GT500 som gjorde 402 på en 12a original, eller minns jag helt fel?

(nog för att tråden ligger under -05 men tar mig friheten att skriva i den ändå eftersom den lika gärna kunde legat i "Racing,dragrace och annat bus")

Link to comment
Share on other sites

Såg förresten en annan mustang troligtvis en 05:a som körde strippen runt 14 sek har jag för mig :)

Det var en hel del SAAB växel lådor som gick under den dagen :lol:

Jag körde 402m på 14.07 med min SAAB(!!!) jag hade innan. 8)

Ang Saablådor så suger de verkligen men Mats gamla 9000 gjorde väl en 11 har jag för mig. Även en polare i en grå Saab 99 klarade en låg 12a. Men att vänta på sanering av banan är ju lagom kul.

Har tyvärr kommit ifrån d där med strippen nu när familjen tar min tid men hoppas få möjlighet att testa nån gång framöver.

Var det inte den nya GT500 som gjorde 402 på en 12a original, eller minns jag helt fel?

(nog för att tråden ligger under -05 men tar mig friheten att skriva i den ändå eftersom den lika gärna kunde legat i "Racing,dragrace och annat bus")

Ja jag måste säga att Saabs växellådor inte är inte så pålitliga, har haft en 900 själv som växellådan small i :P

Vad jag såg så såg den ut som en vanlig GT men jag kan ha fel.

Men den blåa Opeln gick så in i h*lvete 8.08 tror jag den fick som slut tid om du såg den :D

Hehe ja jag kanske la den i fel forum :P

Link to comment
Share on other sites

Jag körde strippen mest på skoj, jag var där för Bilsport Tuner Test, som ska avgöras på Torsdag i Superstage på Emmaboda.

Men min nya häck klarade faktiskt av RS-banan på 57.30sek :)

Superstage ska gå ännu bättre, runt 1.27 hoppas jag på!

Här har ni en liten bild :)

Link to comment
Share on other sites

Din musse såg grymt stabil ut på RS-banan :) . Speakern var impad av din körning - med tanke på att bilen är ganska stor.

Vad är det som händer i Emmaboda på torsdag (denna vecka?) Var finns info....

Bor ganska nära - och vet ingenting (inte så ovanligt :shock: )

Link to comment
Share on other sites

Din musse såg grymt stabil ut på RS-banan :) . Speakern var impad av din körning - med tanke på att bilen är ganska stor.

Vad är det som händer i Emmaboda på torsdag (denna vecka?) Var finns info....

Bor ganska nära - och vet ingenting (inte så ovanligt :shock: )

Tack! Det kändes riktigt bra faktiskt :P

Det är bilsport som kör deras Tuner test! Det är ett antal inbjudna företag som visar upp sina "demo" bilar och Gullabo kör dom i suoerstage banan.

Det är inget publikt event med det går nog att komma och kolla iallafall kan jag tänka mig!

Håller på hela dan tror jag!

Link to comment
Share on other sites

Va fick du för tid på strippen då? :D

jag har Saleen dämpare o lite annat godis. är som ett strykjärn på vägen :twisted:

va har du för sköna grejjor i din bil då :) såg den aldrig på RS banan :( däremot såg jag den o några andra mustanger där vid lekplatsen ungefär, med No-fear märken.

Link to comment
Share on other sites

Va fick du för tid på strippen då? :D

jag har Saleen dämpare o lite annat godis. är som ett strykjärn på vägen :twisted:

va har du för sköna grejjor i din bil då :) såg den aldrig på RS banan :( däremot såg jag den o några andra mustanger där vid lekplatsen ungefär, med No-fear märken.

Strippen tiden vatr så dålig att jag nästan skäms :oops:

SLutfarten låg på 162kmh iallafall.... jag skyllar på att R-däck + klistrat inte funkar så bra ihop ;)

I RS-banan körde jag själv på 59sk, och Gullabo körde den på 57.30!

Det mesta är gjort chassi-mässigt, justerbara dämpare, fjädrar, bussningar, bärarmar, panhardstag, K-member brace och lite annat.

Bromsarna är Brembo med 14" skivor från GT500:an.

Motor är bara BPU, headers, catback, CAI och Predator tune.

No Fear är vårat team, men dom andra bygger för rakt-fram körning vet du, dubbelturbo, kompressor, slicks och frontrunners och sådant.

Link to comment
Share on other sites

Ofan.. ja men ändå första gången på strippen det kan nästan inte bli perfekt första gången :P man blir ju bättre ju mer man kör.

Ja det låter som att du har en redig busbil :twisted:

någon som vet ifall det är nån mustangträff snart? :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...