Jump to content

Köp av ny mustang


Corleone

Recommended Posts

Hejsan

Jag är ny här på forumet och kanske snart ny ägare till en Ford Mustang GT.

Jag har lite frågor om Mustangen.

Första frågan är priset. Jag har varit i kontakt med Ford i danmark och där fick jag en deal för dkr 220.000 för bilen och sedan dkr 3400 för registrering och ombyggnad av bilen till eu standard. Totala priset blir ca 357.000 kr inklusive svensk moms. Är detta ett bra pris för en ny Mustang GT Premium?

Fråga 2 är tankningen. Jag har läst lite här om att det är problem med att tanka Mustangen. Det är förstora handtag eller röret går inte in. Är det så på alla Mustang GT och kan man i så fall åtgärda felet?

Fråga 3 om motorhuven. Är det ett standard fel att huven börjar fladdra när man kör snabbt med bilen? Eller är det bara vissa som har detta fel?

Fråga 4 om radion. Jag läste att man inte kunde få in Svensk radio frekvens. Är det också ett fel på alla Mustanger eller bara vissa?

Många frågor men jag är jätte sugen på att skaffa en Mustang. Har varit min dröm bil ganska länge nu. Först ska jag sälja min Audi RS2 och sen är det dax för Mustangen :)

Link to comment
Share on other sites

Hejsan

Jag är ny här på forumet och kanske snart ny ägare till en Ford Mustang GT.

Jag har lite frågor om Mustangen.

Första frågan är priset. Jag har varit i kontakt med Ford i danmark och där fick jag en deal för dkr 220.000 för bilen och sedan dkr 3400 för registrering och ombyggnad av bilen till eu standard. Totala priset blir ca 357.000 kr inklusive svensk moms. Är detta ett bra pris för en ny Mustang GT Premium?

Fråga 2 är tankningen. Jag har läst lite här om att det är problem med att tanka Mustangen. Det är förstora handtag eller röret går inte in. Är det så på alla Mustang GT och kan man i så fall åtgärda felet?

Fråga 3 om motorhuven. Är det ett standard fel att huven börjar fladdra när man kör snabbt med bilen? Eller är det bara vissa som har detta fel?

Fråga 4 om radion. Jag läste att man inte kunde få in Svensk radio frekvens. Är det också ett fel på alla Mustanger eller bara vissa?

Många frågor men jag är jätte sugen på att skaffa en Mustang. Har varit min dröm bil ganska länge nu. Först ska jag sälja min Audi RS2 och sen är det dax för Mustangen :)

1. Jag köpte en begagnad premium 744 svenska mil på mätaren för mindre än 270k inkl allt i Sverige, men dyrt är det väl inte antar jag

2. Tror bara det är 2005 som har det problemet, jag har inte på min 2006 iaf.

3. Tror det är standardfel, problemet uppkommer på min om jag kör snabbare än 200.

4. Fel, man kan ta in svensk radio

5. Det viktigaste som folk här inte verkar bry sig så mycket om är läckaget i "frontdoor passenger area". Se upp för det. Finns en rubrik på forumet här "Regn eller kylarläckage" som tar upp det.

Klart du ska ha Mustang, härlig bil :)

Link to comment
Share on other sites

Nån som vet vart man kan få tag i annat tankrör så man kan byta, har samma problem som de flesta här me att det är skitsvårt o tanka!! Har inte Grufman nått kanske? :D

Min motorhuv börjar fladdra vid 110 Mph, o värst e det om det blåser lite ute me, men jag e inte så orolig, för chansen e nog inte så stor att den skulle flyga upp :P

Link to comment
Share on other sites

Fladdrande motorhuv vid 100 mph

Nu lyfter vi :D

Skulle väl kännas ganska gött ;)

Skämt åsido klart det inte ska fladdra

tråkigt med det felet Ford får jobba på med felen

min huv fladdrar inte vid 100 mph årsm -70 gammalt bäst ;)

men däremot så väghållningen är väl inte den bästa

skitskraj i de farterna med mussen

Link to comment
Share on other sites

Hejsan

Fråga 2 är tankningen. Jag har läst lite här om att det är problem med att tanka Mustangen. Det är förstora handtag eller röret går inte in. Är det så på alla Mustang GT och kan man i så fall åtgärda felet?

Fråga 3 om motorhuven. Är det ett standard fel att huven börjar fladdra när man kör snabbt med bilen? Eller är det bara vissa som har detta fel?

Fråga 4 om radion. Jag läste att man inte kunde få in Svensk radio frekvens. Är det också ett fel på alla Mustanger eller bara vissa?

Många frågor men jag är jätte sugen på att skaffa en Mustang. Har varit min dröm bil ganska länge nu. Först ska jag sälja min Audi RS2 och sen är det dax för Mustangen :)

2. Finns på nyare mustanger också. Exclusive cars bygger om så det blir bättre men inte bra. Problemet är att munstycket slår av väldigt enkelt. Vid högtryck har jag svårt att tanka på Shell ! Känn på den ....

3. Aluminium huv. Klart den rör sig. Lägge en enkrona mitt på huven och den buktar. Nåja, nästan. Kör i 230 så ligger den fastklistrad :lol:

4. Får bara in udda tiondelar, t ex 99,3 104,3 osv. Min är kanada import.

Köp mustang !! Den är grym.

Dock, gör inga jämförelser med en Audi när det gäller kvalite och känsla i detaljer.

Link to comment
Share on other sites

Hejsan

Jag är ny här på forumet och kanske snart ny ägare till en Ford Mustang GT.

Jag har lite frågor om Mustangen.

Första frågan är priset. Jag har varit i kontakt med Ford i danmark och där fick jag en deal för dkr 220.000 för bilen och sedan dkr 3400 för registrering och ombyggnad av bilen till eu standard. Totala priset blir ca 357.000 kr inklusive svensk moms. Är detta ett bra pris för en ny Mustang GT Premium?

Fråga 2 är tankningen. Jag har läst lite här om att det är problem med att tanka Mustangen. Det är förstora handtag eller röret går inte in. Är det så på alla Mustang GT och kan man i så fall åtgärda felet?

Fråga 3 om motorhuven. Är det ett standard fel att huven börjar fladdra när man kör snabbt med bilen? Eller är det bara vissa som har detta fel?

Fråga 4 om radion. Jag läste att man inte kunde få in Svensk radio frekvens. Är det också ett fel på alla Mustanger eller bara vissa?

Många frågor men jag är jätte sugen på att skaffa en Mustang. Har varit min dröm bil ganska länge nu. Först ska jag sälja min Audi RS2 och sen är det dax för Mustangen :)

Man får gratulera då!

1. Det är väl ett helt ok pris för en ny bil, annars är det ju mer fyndtillfälle på 06:or nu i Sverige. Om du köper den glöm inte att de ska ha slantat skrotningspremien annars åker du på denna med som bonus. Vart snopen då Exclusive snikade med detta å räkningen kom i lådan...

2. Tankning är ett problem där mackarna kör med högre tryck/mer fart men vrid bara handtaget ett kvart åt höger (kl 15) så funkar alla stationer utan problem.

3. Det är ett känt fel att den fladdrar men detta kan man justera genom skruvarna i fronten. Själv har jag skruvat både hit å dit men de fladdrar iaf när man passerar 180 km/h. Lite jobbigt på autobahn när man vill ligga i 200+ å cruisa på för att komma ner te söder...

4. Ja du missar de udda men va tusan de räcker gott med de jämna... annars kan Grufman hjälpa dig att få en modifierad radio om du vill lyssna på musik istället för V8:an...

Angående vattenläckage så har jag inte haft nåe och jag simmade med vår Mustang i södra Sverige då vi hade lite lätt regn där nere i sommar... ähum..

Link to comment
Share on other sites

Okej, nu har jag provkört min första Mustang GT. Första intryck av bilen invändigt = plast.

När jag starta bilen så säger jag bara WOW!!!

Jag kan se förbi plast detaljerna men något som stör mig är att man köper en ny bil för ca 350.000kr och inte har någon garanti.

Link to comment
Share on other sites

Jo den är ju perfekt om man skall köra bana. Annars är det ju lite overkill

om man bara skall ha bilen för lite cruising och finkörning.

trodde man hade en Musse för att gasa med... man kan väl cruisa lite snabbare samt finköra i 200+... :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...