Kenneth Olsson September 5, 2007 Report September 5, 2007 Vet någon vilken typ av färg som används till motorrummet på -64 1/2 ? Det finns ju många svarta färger på marknaden, men det ska ju vara rätt glans, och vara en typ av färg som är tålig.Bra med en färgkod så den lokala billackhandlaren kan blanda till en burk.Kenneth. Citera
Lars Oscarsson cmc383 September 5, 2007 Report September 5, 2007 Hej.Det finns bara ett svar, färgen är svart, den får inte varablank och den får inte vara matt. Jag kan svära på ingen kan säga till dig att du målat medfel färg den dag du är klar, jag har gjort i ordning någraMustanger och aldrig letat efter den färg som användesför motorum vid tillverkning, det har blivit ganska rättändå. Enkelt kan man säga att om du använder en halvblankeller halvmatt färg så blir det rätt, färgen var ocksåpå sin tid en enkomponets färg, den typen finns inte attfå tag på idag utan det blir en tvåkomponetsfärg i alla fall. Du kan kolla på b.l.a. www.uscarparts.nu där finns färgerför motorrum mm som används av nästan alla renoverare som vill ha rätt färg på rätt ställe. Gå ner på sidan och kolla på LÄNKAR här har jag tidigaresatt in färglänkar som kan vara bra att titta på när manundrar. Citera
pools September 11, 2007 Report September 11, 2007 Hej!Gör en sökning på "Under hood" på denna sida: http://www.skevab.se/Den färgen har rätt nyans och är oljebeständig, nåt som är viktigt för enmotorrumsfärg. Den är dyr men den är bra.M.v.h. Citera
Recommended Posts