Husse September 7, 2007 Report September 7, 2007 Har äntligen fått i insprutningen i bilen och lagt ner en hel del tid på mapning, bara för att upptäcka att jag inte har nåt komp på höger sida.1:a ca 5kpa2:a ca 3kpa3:e ca 3kpa4.e ca 4kpavänstersidamätte ändast 5 & 6 och på dessa var det5:e ca 10kpa6:e ca 10kpaNån som har nåt tips hade gärna kört säsongs finalen på Optands flygfält på söndag.Topp packningen kanske?Tack på förhand.EDIT: Motorn är en Ford 5.0 (302" Econoline -89) helt original förutom Megasquirt insprutning. Citera
Janne Holm CMC1740 September 7, 2007 Report September 7, 2007 Kolla ventilspelet har du hydraliska lyftare kanske de "ligger på" för mycket Citera
Husse September 8, 2007 Author Report September 8, 2007 Det var packningen som hade gått mellan alla fyra cylindrarna, nya är monterade. Citera
Janne Holm CMC1740 September 8, 2007 Report September 8, 2007 Det var packningen som hade gått mellan alla fyra cylindrarna, nya är monterade.oj läckage mellan alla på en gångskönt det löste sig Citera
Husse September 11, 2007 Author Report September 11, 2007 Topparna dåligt dragna vid en tidigare renovering.lossade även den vänstra och den satt också bara med kanske 5-6kg.Då dom skall dras med 9.7kg så är ju 5-6kg i minsta laget.Hann i alla fall köra på säsongs finalen på Optands flygfält och satt en 14 tid med omappat sprut och hysteriskt hjulspinn i 100 meter.Men det var värt allt strul nu när man äntligen fick ratta den ner för de 402 metrarna. Citera
Janne Holm CMC1740 September 12, 2007 Report September 12, 2007 Tidigare ägare kanske drog dem utan momentnyckel 9-10 kg med en hylsnyckelsats kräver lite mer styrka en man tror Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.