Jump to content

Featured Replies

comment_43508

Hej!

Har en GT cab -95 automat men funderar på att byta upp mig till en GT cab 2006. Det lär ju vara "en helt annan bil". Vilka är dom största skillnaderna vad gäller tex väghållning och köregenskaper?

Någon som har erfarenheter av båda modellerna?

Frågan är ju om det är värt pengarna att byta upp sig....

Mvh Mats-Olof

comment_43511

En sak är att 06'an är mycket tightare. En 95'a cab kan kännas lite mjuk i chassiet.. 06'an känns betydligt tightare, mer cupélik.

Sedan får du en riktigt välgjord motor också, men det visste du nog redan ;-) Du får provköra en och bilda dig en egen uppfattning, även om jag skulle satsat på en 07 California Special.. mkt snygg

comment_43519
Hej!

Har en GT cab -95 automat men funderar på att byta upp mig till en GT cab 2006. Det lär ju vara "en helt annan bil". Vilka är dom största skillnaderna vad gäller tex väghållning och köregenskaper?

Någon som har erfarenheter av båda modellerna?

Frågan är ju om det är värt pengarna att byta upp sig....

Mvh Mats-Olof

Om det är värt pengarna kan bara du svara på ! Vet inte hur du använder din bil men väghållning och köregenskaper är väl inte Mustangens främsta egenskaper :) Är ju inte den snabbaste bilen på konbanan om man säger. Och cabben bidrar ju inte heller till det, direkt. Med risk för att göra mig ovän med alla 94+ ägare så tycker jag att 05+ är sju resor snyggare med dess klara anspelningar på de "klassiska" mustangerna. Fast då menar jag bilar med tak. Men det är ju det där med tycke och smak......

• Author
comment_43566

Får tacka för svaren...

En Mustang väcker känslor och det är ju det som det handlar om... och den nya karossen är verkligen läcker (även cabben).

Det enda som gäller är mycket riktigt att provköra för att få en egen uppfattning.

Mvh M-O