Jump to content

Recommended Posts

Äntligen har jag fått min 68 Shelby Clone på vägen med besiktning den här gången, wow vad det går.

Stort tack till Göran och Andrew på SET för all hjälp.

Dyrt blev det men det var värt alla pengarna.

Nu till min fråga, är det någon här som har någon erfaring av Hi-jackers?

Jeg vet att det var sjukt populert i USA och kanske fortfarande är men hur funkar dem egentligen.

Hur mycket psi ska det vara hur vet man om de funkar eller bara hänger ihop av gammal vana?

känns lite nervöst å prova å fylla på med luft om det kan göra allt sämre?

Mvh

Claus

Om Du är ute efter väghållning så vill Du inte ha Hi-Jackers på bilen, de är mer lämpade för husvagnsdragning. Ställbara Koni eller liknande är ett bättre val.

Nej det var ju så att de redan sitter på bilen... så jag har inget val.

Jag ska ju byta men inye just nu då jag har lagt en mindre formögenhet på bilen i år...

Så jag undrade mer om någon vet nånting om dem?

Hur fyller man på / tappar ur, vill ju nödigt fastna på tröskeln i garaget för att jag har sjunkigt ihop.

Så all information mottages med glädje

Claus

Det ska sitta en ynkligt tunn plastslang på varje "stötdämpare" som är kopplade till en ventil som kan sitta lite var som helst beroende på montörens fantasi/lathet. På min bil hade man borrat hål i den bakre plåten bakom nummer plåten och skruvat fast ventilen där. I skuffen är också ett vanligt ställe att sätta den.

Det är samma typ av ventil som sitter i hjulen så leta efter något som liknar en sådan, sedan är det bara att åka till närmaste mack och trycka i luft tills bakänden har nått önskad höjd.