slalom October 17, 2003 Report October 17, 2003 Har planer på att dutta i en komplett insprutnings motor i min 66 ht.Undrar om det finns någon med erfarenhet av liknande transplantationer.Hade tänkt mig manuell låda,kanske använda min gamla. Vad passar i form av motorfästen,växellåda,etc,.Har dom nyare 5,0 motorerna samma block som dom äldre 289orna? Behöver man kapa sönder karossen och ändra eller? Roger Citera
Gäst October 17, 2003 Report October 17, 2003 Finns många artiklar om detta på Mustang Monthly eller Mustangs & FordsKolla denna länk exempelvisst där de slänger ner en 5.0 i en 65'ahttp://www.mustangandfords.com/howto/16159/index.html Citera
Magnus October 22, 2003 Report October 22, 2003 Tänk på att välja EEC (styrdator) efter vilken låda du tänker ha, (autoel man), dvs om du tänker använda manuell så plocka motorn från en bil med manuell vxlåda.om du använder automatlåda till samma motor så kan du få problem,med "tjuvstopp" osv, pga att det bla är olika tändkurvor beroende på om det är auto el man låda.Vet en som letade fel en hel sommar. Citera
Recommended Posts