October 9, 200717 yr comment_44385 Hej.Är en relativt nybliven mustangägare samt helt ny medlem på denna sida.Förra sommarn inhandlades första jänken som blev en Mach 1:a av 73 års modell.Bilen var inte i toppskick, dock oskruvad och i stortsett i orginalutförande.Nu när vintern är här har motorn lyfts ur för att påbörja en uppfräshning av motorrum. Min fråga är nu, var hittar jag bäst fakta om vad det egentligen är för typ av drivlina. Enligt förra ägarn är det en 351 c med c6 låda, motorn är jag i princip säker på att det är en cleveland 2v men jag är inte helt 100 på vad det är för låda som sitter bakom.någon som vet vad man kan kika på, chassi nr etc eller kan länka nån bra sida eller tips på ford litteratur?tack på förhand!
October 9, 200717 yr comment_44396 Börja med att kika i Teknikavdelningen, där finns ett dekoderprogram där Du kan mata in uppgifterna från "Warranty"-plåten i vänsterdörrens bakkant.Sedan finns det flera sajter med information, kika under Links härhttp://web.telia.com/~u12213162/
October 21, 200717 yr Author comment_44763 Hmm... blev inte så mycke klokare på detdär... är det nån som vet sådär på ett ungefär vad det kan sitta bakom en 351:a i en 73:ans musse?C6 är väll det vanligaste men det finns väll nån såkallad fmx? växellådshuset är iaf i gjutjärn...
October 22, 200717 yr comment_44802 http://www.mustangspecs.com/http://www.mustangdecoder.com/decoder.html
October 22, 200717 yr comment_44803 Hej.Problemet med kombinationer motor o växelåda har viordat om tidigare, just 73 är året då dom mest otänkbarakombinationerna fanns, liten låda till större motor och tvärtom.
October 22, 200717 yr comment_44805 Hmm... blev inte så mycke klokare på detdär... är det nån som vet sådär på ett ungefär vad det kan sitta bakom en 351:a i en 73:ans musse?C6 är väll det vanligaste men det finns väll nån såkallad fmx? växellådshuset är iaf i gjutjärn...Om huset är av gjutjärn så borde det vara en FMX. 14 skruvar håller i så fall fast sumpen.
October 23, 200717 yr Author comment_44850 Japp konstaterade det idag...mycket riktigt, 14 skruvar till sumpen satt där...Det är alltså en fmx..lite lamellgegga i botten men inget metallspån.. det känns ju iaf bra Är det nån mening med att börja leta turbin till den här typen av låda eller ska man helt sonika se sig om efter en c6/c4 istället?
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.