Stefan cmc 1169 October 10, 2007 Report October 10, 2007 Hej Kommer att komplettera motorn med Edelbrocks RPM paket nu i vinter, toppar o allt.Kommer då att lämna in underdelen för att mäta upp den och byta kolvringar,vevlager,ramlager,packboxar,ev. hona loppen samt låta dom montera kamen med lager till denna.När man gör detta skall man även då balansera veven då ingår även viktning av stakar o kolvar för 4000:- ?Något annat som man skall tänka på då man har motorn ur ? Citera
CMC 1061 Berra April 1, 2008 Report April 1, 2008 Det beror på vilken typ av balansering du gör. Är det extrenial eller internial (hoppas det är rätt stavat) skillnaden är externial är att man lägger på vikt med allt ihop satt vev svängningsdämmpare svänghjul koppling. Internial så viktar man stakar kolvar vev koppling svänghjulsvängningsdämpare separat från början sedan monteras allt och kontrolleras att allt är okay. Det kallas även Noll balansering.Men jag tror den är dyrare än fyratusen. Det är ett tidskrävande jobb.Men man kan göra mycket själv. Om man har en noggran våg och vet hur man skall slipa kolvar och stakar på rätt sätt. Då har man sparat mycket pengar.Berra Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.