Jump to content

Recommended Posts

Hej

Kommer att komplettera motorn med Edelbrocks RPM paket nu i vinter, toppar o allt.

Kommer då att lämna in underdelen för att mäta upp den och byta kolvringar,vevlager,ramlager,packboxar,ev. hona loppen samt låta dom montera kamen med lager till denna.

När man gör detta skall man även då balansera veven då ingår även viktning av stakar o kolvar för 4000:- ?

Något annat som man skall tänka på då man har motorn ur ?

  • 5 months later...

Det beror på vilken typ av balansering du gör. Är det extrenial eller internial (hoppas det är rätt stavat) skillnaden är externial är att man lägger på vikt med allt ihop satt vev svängningsdämmpare svänghjul koppling. Internial så viktar man stakar kolvar vev koppling svänghjul

svängningsdämpare separat från början sedan monteras allt och kontrolleras att allt är okay. Det kallas även Noll balansering.

Men jag tror den är dyrare än fyratusen. Det är ett tidskrävande jobb.

Men man kan göra mycket själv. Om man har en noggran våg och vet hur man skall slipa kolvar och stakar på rätt sätt. Då har man sparat mycket pengar.

Berra

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...