Jump to content

Behöver hjälp med felsökning GT cab-88


mustang65

Recommended Posts

Vattentemp. mätaren rör ej på sig den är ibotten, har ohmmätt givaren som sitter framför insprutningen (antar att detta är vattentempgivaren) och den ger utslag på ohmmätaren. Har även varmkört bilen och mätt igen den igen och den visar mer ohm. Den verkar ok. Det sitter även en givare på slangen som går till värmepaketet i bilen...har dessa två något samband?

Har även mätt voltmätt kontakten och den visade 1,5volt vet ej vad det skall vara för värde men jag tycker det verkar lite lågt (ren gissning).

Har även ohmmätt själva mätaren i instrumenthuset bara för att kolla, testade på dom tre stift som stack fram och det vart utslag på alla tre i olika kombinationer, tanken jag har med den mätningen var att konstatera om den var trasig rätta mig om jag har fel. Kan detta fel påverka bilens gång...jag funderade på om datorn i bilen loggar temperaturen och ger mer eller mindre bränsle. Jag är ingen expert på detta område går bara på sunt furnuft och behöver hjälp och råd med felsökning

Tack på förhand

MVH

Robban i Luleå

Link to comment
Share on other sites

Hej igen!

Har hittat felet....det är pinsamt att berätta men.....

Jag mätte på fel givare, det var oljetemp. givaren inte så konstigt att jag inte fick det att gå ihop.

Olje tempgivaren sitter precis i framkanten under insprutningen och vattentempgivaren sitter bredvid fördelaren till höger framifrån sett.

Man missar den lätt för att den är skymd.

Mvh

Robban

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...