Björnis- CMC 185 October 19, 2007 Report October 19, 2007 Hej på er!Undrar om någon har något bra tips på hur man kommer till rätta med lustigheter i gammla bilhandlingar.Jag har en -68 HT som jag har fått lite historia om från länsarkivet. Det är bara den lilla grejen att den har en historia frå1965... Citera
Lars Oscarsson cmc383 October 19, 2007 Report October 19, 2007 Hej.Börjar chassinummret med t.e.x. 5F0.. eller liknade så är det till en 1965 årsmodell. Kolla upp dit regnummer och registrering här. http://www.svar.ra.se/ Citera
Björnis- CMC 185 October 22, 2007 Author Report October 22, 2007 Jag har beställt uppgifterna hem, jag tror att de har fått någon siffra fel... Citera
Olov October 22, 2007 Report October 22, 2007 jag har en känsla av att det finns mycket fel i gamla register... beroende på att dom innan datorernas intrång skrev allt för hand och sen skulle allt stansas in i div. register... och då blev det nog mycket fel... jag köpte en gammal chopper för ett antal år sedan och den hade stått sen 70-talet avställd och nerplockad.. men va registrerad som ombyggd i mitten på 70.... i papperen stod det "längd i meter: 17,63" när det förmodligen skulle vara axelavståndet som va 1.76m.... jag fick den inte genom besiktningen för att "den inte överenstämmde med reg.beviset" OJ vad jag fick bråka med dom .... fick dom inte till att förstå att det måste vara nått fel i registret eftersom den OMÖJLIGTVIS kunde vara 17,63meter lång, det gick inte att ändra utan jag var tvungen att göra en ny reg.besiktning för att få in dom rätta måtten i reg.beviset och det skyllde dom på att det var skrivit fel när det överfördes från "manuellt " till data... Citera
Janne Holm CMC1740 October 22, 2007 Report October 22, 2007 Kan även bli fel i nya registerJag heter Jan-Erik Sigfrid Holmför 10år sedan så tappades Jan bort såjag heter numera Erik Sigfrid HolmSkulle jag försöka ändra tillbaks till mitt riktiga namnså skulle det säkert kosta mig en slantSen har jag fördelen nu då telefonförsäljarna ringeroch söker Erik Sigfrid finns det ingen med det namnet Ursäkta glidningen av tråden Citera
Recommended Posts