Jump to content

Konstigheter i bilregistret......


Björnis- CMC 185

Recommended Posts

jag har en känsla av att det finns mycket fel i gamla register... beroende på att dom innan datorernas intrång skrev allt för hand och sen skulle allt stansas in i div. register... och då blev det nog mycket fel... jag köpte en gammal chopper för ett antal år sedan och den hade stått sen 70-talet avställd och nerplockad.. men va registrerad som ombyggd i mitten på 70.... i papperen stod det "längd i meter: 17,63" när det förmodligen skulle vara axelavståndet som va 1.76m....:) jag fick den inte genom besiktningen för att "den inte överenstämmde med reg.beviset" OJ vad jag fick bråka med dom .... fick dom inte till att förstå att det måste vara nått fel i registret eftersom den OMÖJLIGTVIS kunde vara 17,63meter lång, det gick inte att ändra utan jag var tvungen att göra en ny reg.besiktning för att få in dom rätta måtten i reg.beviset :(

och det skyllde dom på att det var skrivit fel när det överfördes från "manuellt " till data...

Link to comment
Share on other sites

Kan även bli fel i nya register

Jag heter Jan-Erik Sigfrid Holm

för 10år sedan så tappades Jan bort så

jag heter numera Erik Sigfrid Holm

Skulle jag försöka ändra tillbaks till mitt riktiga namn

så skulle det säkert kosta mig en slant

Sen har jag fördelen nu då telefonförsäljarna ringer

och söker Erik Sigfrid finns det ingen med det namnet :D

Ursäkta glidningen av tråden ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...