November 1, 200717 yr comment_45063 Jag fick underkännt på registreringsbesiktningen för att de inte kunde finna något chassie # instämplat i chassiet. Är det någon som vet var det sitter?
November 1, 200717 yr comment_45067 Det sitter förmodligen under vänster framskärm Det gjorde det på minmen som Peter sa du måste stansa in ett nytt t.e.x påfjäderbenstornet
November 1, 200717 yr comment_45080 Jag fick underkännt på registreringsbesiktningen för att de inte kunde finna något chassie # instämplat i chassiet. Är det någon som vet var det sitter?Tror det måste sitta på höger fjäderbenstorn. Reglerna ändrades när min bil skulle besiktas vilket resulterar i att jag har chassinumret instansat på båda sidorna men på vänster sida så är det överkryssat. Får tydligen inte sitta på 2 ställen !Kunde inte besiktningsgubben tala om var det skulle sitta ?
November 1, 200717 yr comment_45103 Jag fick underkännt på registreringsbesiktningen för att de inte kunde finna något chassie # instämplat i chassiet. Är det någon som vet var det sitter?Tror det måste sitta på höger fjäderbenstorn. Reglerna ändrades när min bil skulle besiktas vilket resulterar i att jag har chassinumret instansat på båda sidorna men på vänster sida så är det överkryssat. Får tydligen inte sitta på 2 ställen !Kunde inte besiktningsgubben tala om var det skulle sitta ?Visst är Sverige fantastiskt ingen vet någonting vad det gäller myndigheter
November 1, 200717 yr comment_45106 Allt står i Vägverkets författningssamling 2003:22, kapitel 4 paragraf 1: - Bilar tagna i drift efter 1 januari 2005 ska ha chassinummer enligt 76/114/EEG, kapitel 3. Kortfattat (om jag nu tolkat lagtexterna rätt): Chassinummer ska vara inslaget med 7 mm höga tecken på lämpligt, synligt ställe på bilens högra sida, i chassi, ram eller liknande. Dvs fjäderbenstornet är helt OK men det är inte utryckligen föreskrivet.