Jump to content

Va e detta?


streetsaleen

Recommended Posts

Det verkar i alla fall vara funktionellt när det ryker till ur trumpeterna (antagligen "rensar" han NOS systemet). Mer kan man knappast säga utan att se installationen.

Ursäkta motortillverkaren ;) men det här är troligen de längsta trumpeter som nå'nsin använts på en racemotor.

http://www.photoessayist.com/canam/uop/car.htm

Link to comment
Share on other sites

Bilder på motorn samt kommentarer om ägaren finns på denna tråd:

http://www.allfordmustangs.com/forums/2 ... aleen.html

Verkar skumt, speciellt eftersom originalluftburken sitter kvar.

Enligt tråden verkade det som om ägaren hade en skruv lös någonstans, men man skall inte tro allt som skrivs på Internet....

Mats

Link to comment
Share on other sites

Jag har sett bilen diskuteras på ett par andra forum sedan mitten av september, men jag har missat de där bilderna. Om det är riktigt som skrivs i första inlägget så är det minsta man kan säga om ägaren att han lider av en alltför livlig fantasi. :roll::roll::roll::roll::roll::roll:

Link to comment
Share on other sites

Tja, det ser väl inte särskilt äkta ut med trumpeterna spretande i alla riktningar (verkar bara sitta nerstuckna i skumplasten) och original insprutningsystem kvar på motorn.

Link to comment
Share on other sites

Sven, inte för att det är så himla viktigt, men har Du en länk till platsen där Du hittade den bilden? Motorn i bilden ser ut som en av motorerna Dodge/Plymouth använde 1965 tillsammans med automatlåda (kortare trumpeter på de manuella bilarna).

Link to comment
Share on other sites

Den bilen var nog till salu för ett par år sedan tror jag, så det var nog där jag kopierade bilderna 6 st, det är en A 990 altered wheelbase, vill du se de andra bilderna kan jag maila de till dig isåfall.

Sven

Link to comment
Share on other sites

Det ska vara en av de 360 Super Stock Sedaner som blev producerad 1965 160 Plymouth och 200 Dodge alltså en 1965 Factory A/FX Hemi som körde höga 9or 140-mph 1965, men detta får vi inte diskutera här på detta forumet så maila om det är något annat annars kanske jag blir utkastad :cry::cry:

Sven

Link to comment
Share on other sites

Ja men du har en Mustang det har inte jag ännu, blir det något så blir det 65-66 fastback eller en cj-scj 69 får se blir kanske San Diego i december :--

Men då säljer jag T-birden det räcker med en Ford :lol::lol:

Sven

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...