joakim71 Posted November 7, 2007 Report Posted November 7, 2007 Hej..Kan någon hjälpa mig att reda ut vilken färg det ska vara orginal på ryggplattan som man hänger baksätets ryggen på till Mach 1 -70 (fast säte.)Följer färgen vilken interiörfärg man har?En fråga till! Är det öppet bak i från skuffen in till ryggplatan eller ska detfinnas någon plåt i mellan plattan och skuffen. Jag har fast säte./Joakim Quote
Lars Oscarsson cmc383 Posted November 7, 2007 Report Posted November 7, 2007 Hej.Ingen plåt bara en massonitskiva som är sprutad med svart färg,i vissa bilar finns bara en oljebehandlad pappskiva som vägg. Den kallas för (Rear seat trunk divider) och finns idag att köpai flera matrial, man har tagit fram plåt också som är klar att hängabakom fasta ryggstöd. Jag brukar råda entusiaster att sätta en plåt mellan cupé ochbagage som säkerhet, tanken är ju egentligen en brandbomb, främst på Mustanger mellan 65-70 där tanken utgör en del i bagaget som golv. Quote
Recommended Posts