Lasse CMC 1263 November 15, 2007 Report November 15, 2007 Hej alla!Jag måste byta fryspluggar på min 302:a.Brukar det vara svårt att få bort dom?Hur gör man enklast?Hur får man enklast dit dom nya?Lasse Citera
Olov November 15, 2007 Report November 15, 2007 slå bara in en skruvmejsel i dom... och bryt lös dom , sen är det bara att rengöra ordentligt.. ta lite slipduk och "gnussa"... sen brukar jag ta en hylsa som passar i den nya och använda den när man knackar dit den nya... passa dig bara för att slå in den för långt så den ramlar in...då brukar dom vara svåra att få ut hela... Citera
Lasse CMC 1263 November 16, 2007 Author Report November 16, 2007 Det var inga problem att få ur fryspluggarna men den som sitter bakom motorfästet får jag inte dit. (motorn sitter i bilen). Jag har tagit bort motorfästet men kommer inte åt att slå i den ändå. Så vad gör jag nu tro?Såg att Hansen har en expanderande frysplugg som man skruvar i. Kan det va nåt?Lasse Citera
Lars Oscarsson cmc383 November 16, 2007 Report November 16, 2007 Hej.Hansen har expanderande frysplugg tillverkade ikoppar, dom är helt ok att montera och hållertätt, jag har använt dessa och kan rekomenderaatt montera dom när det är trångt och motorn sitteri bilen. Citera
Recommended Posts