Jump to content

Recommended Posts

Hej

Det finns en site på internet där man kan kolla upp historiken på sin amerikanska bil för att få reda på telnummer till tidigare ägare etc.

http://www.carfax.com/

Man skriver in sitt chassienummer och sedan får man bara veta att de identifierat fordonet, att det finns information alltså, samt att det kostar ca 180 sek att få reda på allt om denna bil. Man ska sedan skriva in sitt kreditkortsnummer för att betala. Någon som testat? Sitt krednr är man ju försiktig med att lämna ut.

Mvh Daniel

Tack för era svar.

Jag testade nu men fick det inte att fungera, under adress tog jag en slumpmässig stat i USA ihop med min svenska gatadress därför att där kan man ju bara välja amerikanska delstater och den godkänner inte blankt. Vidare godkände den heller inte min email?

Underligt.

Mvh Daniel

Hej

Det finns en site på internet där man kan kolla upp historiken på sin amerikanska bil för att få reda på telnummer till tidigare ägare etc.

Var medveten om att dessa rapporter är sammanställda av ett privat företag (Det finns inget "Amerikanskt Bilregister", varje delstats DMV sköter de officiella registren). Det betyder att de inte har tillgång till all information, bara den de kan köpa och som rapporterats direkt till dem. Om en bil t.ex. blivit krockad, kan ägaren ha reparerat den utan att några register har vetskap om det.

Äldre bilar går det heller inte att få veta något om, eftersom bara bilar från och med 1981 har ett 17 siffrigt chassinummer.

Nä, den kör väl ett reguljärt uttryck på toppdomänen vilket kan betyda att du måste regga med en .com eller någon annan känd domän.

så skapa ett gmail-konto eller hotmail så är du home safe

Jag fick i alla fall veta en del om min ponny te:x var den såldes som ny

att den bara hade en ägare i Florida, samma kille som köpte den ny sålde den till svensken som tog in den hit.

Alla besiktningar, eventuella nerslag om det funnits några ( fanns inga alltid godkänd med rent papper).

Dessutom är det alltid trevligt att få körsträckor bekräftade.

Pratade med ägaren i Florida han sade att den aldrig varit smälld eller

stulen men att det fanns en p-skada efter kärringens bildörr på vänster bakskärm och den är kvar där än.

Men ville ändå kolla bilen så jag lämnade in bilen till Motormännen dom bekräftade att bilen aldrig varit smälld. (Kostade 3200kr)

Känns i alla fall tryggt att veta så pass mycket om bilen och att man bar är ägare nr3

Mvh Lasse :--:--:--:--:--:--:--:--

Innan jag köpte min 95:a (flyttgods) så använde jag Carfax. Enkelt, betalade med mitt visa-kort och fick massor av info. Kunde skriva ut - ställa frågor mm. Allt stämde med uppgifter från ägaren - och maffian. :shock:

185 kr kostade det. Vårt pengarna - javisst. :P