Jump to content

Vacuum hose routing -70


Recommended Posts

Hej

Planerar att återställa dragningen av vacuumslangarna på min -70 mustang.

Är lite osäker på om det ska sitta en tändfördelare med enkel eller dubbel vacuumtändförställning, f.n sitter en med enkel förställning men den kan ju vara bytt.

På termostathuset sitter ett vacuumträd med tre anslutningar vilket för tillfället inte är inkopplat alls. Den ser ut att ha suttit där sedan tidernas begynnelse och vad jag kan se hos Mustangs Unlimited så finns det bara träd med tre anslutningar till -70. Ska hur som helst köpa ett nytt vacuumträd när det ska kopplas om för jag räknar inte med att det gamla funkar som det ska.

Min bil har 302 2V motor och fabriks AC som jag tror påverkar.

Är tacksam för svar och gärna några fina bilder eller utdrag ur verkstadshandböcker :D

/Andreas

cmc 924

Link to comment
Share on other sites

Kanon, tackar!

Vet du om alla hade dubbelverkande vacuumtändförställning eller bara vissa applikationer?

Har hört att det även fanns en version med ett litet filter på ett av uttagen på vacuumträdet och slangdragningen något annorlunda, vet du något om det?

Verkar som jag får byta vacuumklockan på tändfördelaren till en dubbelverkande, fixa slangar och ett nytt träd, sedan ska det väl funka som det ska.

/Andreas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...