JanneJ January 12, 2008 Report January 12, 2008 Skulle montera en ny nedre kylslang men det gick inte som jag tänkte mig.Utgången ur vattenpumpen är ca 45 mm men kylaren är ca 38 mm!Slangen är 45 mm och ska passa till min motor och årsmodell.Finns det några varianter eller är det som så att min kylare inte är original?Slangen som satt där var naturligtvis ( ! ) en rövarkonstruktion med en skarv och 5 rostiga slangklämmor på mindre än 15 cm Citera
Janne Holm CMC1740 January 12, 2008 Report January 12, 2008 Jag är nästan 100 på att det ser likadant ut på mind.v.s olika storlek på kylaren resp vattenpumpen ska kolla om enliten stund Citera
Janne Holm CMC1740 January 12, 2008 Report January 12, 2008 Skulle montera en ny nedre kylslang men det gick inte som jag tänkte mig.Utgången ur vattenpumpen är ca 45 mm men kylaren är ca 38 mm!Slangen är 45 mm och ska passa till min motor och årsmodell.Finns det några varianter eller är det som så att min kylare inte är original?Slangen som satt där var naturligtvis ( ! ) en rövarkonstruktion med en skarv och 5 rostiga slangklämmor på mindre än 15 cm Jo det skillde på storleken på min samma mått som du angettlikadant på en 72 som jag har på gården Citera
JanneJ January 12, 2008 Author Report January 12, 2008 Stort tack Janne!Då har jag fel slang, skönt att det inte var fel kyl. Citera
Recommended Posts