Mohlin January 15, 2008 Report January 15, 2008 Vilken programvara har ni i bilen?Jag har en Steeda CAI och Diablo Predator.På Diablosport´s hemsida skriver dom så här:Release 38 (current)(OEM SELECT Removed. Update to only support Cold Air Intake Tunes. Also to fix issues with exporting of last tune written.)Är det den versionen man bör använda? Citera
AJ January 15, 2008 Report January 15, 2008 Vilken programvara har ni i bilen?Jag har en Steeda CAI och Diablo Predator.På Diablosport´s hemsida skriver dom så här:Release 38 (current)(OEM SELECT Removed. Update to only support Cold Air Intake Tunes. Also to fix issues with exporting of last tune written.)Är det den versionen man bör använda?Tror jag har R36 om jag inte minns fel. Tänker fortsätta med det, verkar inte som dom ändrat nåt i själva tunerna + att jag inte haft några problem. När det gäller Diablosport så har jag svårt att få något vettigt ur dom. Var ser man t ex vilka tunes som ingår och varför dom skulle vara bra ? Eller, jag har 5 tunes i min, en för resp 87, 91, 93 oktan, en IMRC delete, och en autotrans performance (eller liknande). Autotrans tunen är ju trevlig då lådan växlar betydligft mycket snabbare, men för vilket oktantal är den optimerad ? Man antar ju 93 oktan men kanske funkar den med 87 oktan också ? Tyckte frågan var befogad så jag skickade den till Diablosport både en och två gånger men inget svar. Jag tänkte köra med 95 oktan och helst då med snabbväxlar tunern.Ni som har predator, känner ni till någon tuner som gör och säljer specialanpassade tunes ? Citera
olesch January 16, 2008 Report January 16, 2008 Vilken programvara har ni i bilen?Jag har en Steeda CAI och Diablo Predator.På Diablosport´s hemsida skriver dom så här:Release 38 (current)(OEM SELECT Removed. Update to only support Cold Air Intake Tunes. Also to fix issues with exporting of last tune written.)Är det den versionen man bör använda?Tror jag har R36 om jag inte minns fel. Tänker fortsätta med det, verkar inte som dom ändrat nåt i själva tunerna + att jag inte haft några problem. När det gäller Diablosport så har jag svårt att få något vettigt ur dom. Var ser man t ex vilka tunes som ingår och varför dom skulle vara bra ? Eller, jag har 5 tunes i min, en för resp 87, 91, 93 oktan, en IMRC delete, och en autotrans performance (eller liknande). Autotrans tunen är ju trevlig då lådan växlar betydligft mycket snabbare, men för vilket oktantal är den optimerad ? Man antar ju 93 oktan men kanske funkar den med 87 oktan också ? Tyckte frågan var befogad så jag skickade den till Diablosport både en och två gånger men inget svar. Jag tänkte köra med 95 oktan och helst då med snabbväxlar tunern.Ni som har predator, känner ni till någon tuner som gör och säljer specialanpassade tunes ?Huruvida det är med predatorn vet jag inte men med Xcalen så är sådant inga problem. Borde inte vara det för Predatorn iheller.Du kan ju kolla in ställen som www.modulardepot.com dem har tjänster som säljer såkallade e-tunes. Du uppger vad du har för modifikationer så får du en tune därefter! Citera
svanteg January 16, 2008 Report January 16, 2008 Vilken programvara har ni i bilen?Jag har en Steeda CAI och Diablo Predator.På Diablosport´s hemsida skriver dom så här:Release 38 (current)(OEM SELECT Removed. Update to only support Cold Air Intake Tunes. Also to fix issues with exporting of last tune written.)Är det den versionen man bör använda?Tror jag har R36 om jag inte minns fel. Tänker fortsätta med det, verkar inte som dom ändrat nåt i själva tunerna + att jag inte haft några problem. När det gäller Diablosport så har jag svårt att få något vettigt ur dom. Var ser man t ex vilka tunes som ingår och varför dom skulle vara bra ? Eller, jag har 5 tunes i min, en för resp 87, 91, 93 oktan, en IMRC delete, och en autotrans performance (eller liknande). Autotrans tunen är ju trevlig då lådan växlar betydligft mycket snabbare, men för vilket oktantal är den optimerad ? Man antar ju 93 oktan men kanske funkar den med 87 oktan också ? Tyckte frågan var befogad så jag skickade den till Diablosport både en och två gånger men inget svar. Jag tänkte köra med 95 oktan och helst då med snabbväxlar tunern.Ni som har predator, känner ni till någon tuner som gör och säljer specialanpassade tunes ?www.bamachips.comJag har köpt tunes till 06 mustang av Doug på Bamachips. Snabba svar, stor erfarenhet och billigt! Citera
Recommended Posts