Jocke CMC 490 February 4, 2008 Report February 4, 2008 Har problem med original cd-växlare årsmod 2001. Markerar "CD ERROR". Är det någon som har haft samma problem ? Vad kan det vara ?Är det någon som har en fungerande begagnad att sälja ? Var kan man lämna för felsökning ? // Jocke Citera
elboy cmc 388 February 4, 2008 Report February 4, 2008 har du med lös cd växlare under stereon eller sitter den i stereon? Citera
Jocke CMC 490 February 4, 2008 Author Report February 4, 2008 Den sitter integrerad i stereon. Monterad ovanpå radiodelen. // Jocke Citera
elboy cmc 388 February 4, 2008 Report February 4, 2008 Jag har en sådan som sitter i bilen nu men ska ur till våren. Sen vad den är värd i pengar Citera
Simon G February 4, 2008 Report February 4, 2008 Jag hade ett liknande fel på min stereo i min 05a, då fick jag nolla stereon genom att dra ut säkringen en stund. Kan vara värt ett försök, om du inte redan testat. Citera
Jocke CMC 490 February 5, 2008 Author Report February 5, 2008 Jag har redan testat med att nolla den men det hjälpte inte. Citera
Knugen February 6, 2008 Report February 6, 2008 Jag har nog samma stereo som du och hade en del problem med den. den ville inte mata ut eller växla skiva, stod bara cd error hela tiden. Plockadeut den och lämnade bort den till en kille som kanske kunde fixa den. Han skruvade bort 4 skruvar och en massa grejer lossnade som han knapt kunde sätta tillbaka, efter det så vågade han inte göra något mer. Jag fick komma och hämta min stereo som fortfarande inte var fixad, satte i den för skojs skull och den hoppar igång Läste nånstans att det oftast bara var att ta bort kabeln från batteriet så fixade sig de flesta problemen med stereon. Citera
BUSET February 11, 2008 Report February 11, 2008 jag hade samma problem med min...höll på till leda att försöka fixa den...vad jag själv kunde tyda satt det gamla skivor i växlaren (fast)jag sket till slut i det...o satte in en ny svensk stereo (med om än möda) Citera
Recommended Posts