Jump to content

MASSOR med frågor ang Mustang! (import, teknik, problem osv)

Recommended Posts

Vill bara tillägga ett per saker angående V6 eller V8...

Jag var först skeptisk till den mindre motorn, men efter att ha kört en V6 och imponerats slog jag till. Det är en fin motor med härligt ljud. Förbrukning har för min del hamnat på 1,05 liter per mil under de senaste sex månaderna. Då är det ganska mycket stadskörning och relativt korta sträckor, men plattan i mattan långtifrån hela tiden... Törstigaste tanken innebar 1,15 liter milen, snålaste 0,88 (långkörning på landsväg).

Dock: Har du pengarna och vill slippa (avundsjuka) "vänners" fnysningar åt en V6 så slå till på en GT... Men du blir mer unik med en V6 ;)

Var och testade en V6:a med manuell låda och dåligt pumpade däck, och en GT med automat och sportfjädring. Kan hända att jag körde V6:an för mjukt, men jag tyckte det var stor skillnad på V6:an och V8:an i fråga om ljud/muller och prestanda. Antagligen mest gällande ljudet. Inget fel på V6:an alls egentligen, den gick mjukt och fint, men V8:an känns mer rätt, iaf för mig.

Tror säkert jag varit nöjd med V6:an, men nu har jag provat V8:an och nu är det kört!

Var faktiskt och snackade med Pontus idag och provkörde en GT -06 med sportfjädring och 20". Jag blev helt såld, det är en GT jag ska ha, helt klart. Jag provkörde en V6:a i förmiddags också och det går inte ens att jämföra, det måste vara en V8:a!

Den var dock jäkligt stel och och styv, men det kanske man vänjer sig vid. Dock inte så förtjust i 20" blingbling.. Hade säkert blivit lite mjukare med 18".

Han ville ha 260' för den. Ska snacka med honom på mån om att kanske låta honom importera en annan bil ist.

Men annars lät det som ett rätt hyffsat pris för en extrautrustad 06:a, eller?

Var faktiskt och snackade med Pontus idag och provkörde en GT -06 med sportfjädring och 20". Jag blev helt såld, det är en GT jag ska ha, helt klart. Jag provkörde en V6:a i förmiddags också och det går inte ens att jämföra, det måste vara en V8:a!

Den var dock jäkligt stel och och styv, men det kanske man vänjer sig vid. Dock inte så förtjust i 20" blingbling.. Hade säkert blivit lite mjukare med 18".

Han ville ha 260' för den. Ska snacka med honom på mån om att kanske låta honom importera en annan bil ist.

Men annars lät det som ett rätt hyffsat pris för en extrautrustad 06:a, eller?

Jag tycker det var ett vettigt pris för en färdig bil i Sverige, jag hade ju kunnat få hem den på direkten! Den var i riktigt bra skick och gick som en raket, men jag personligen vill hellre ha en billigare bil än en som är sänkt 2", 20" blingfälgar och har sportfjädring, jag hade fått betala för saker som jag egentligen inte vill ha. Lyckades pruta lite, men det blev ändå över min budget.

Som sagt, hade säkert blivit skönare/mjukare med mindre fälgar.

Blir nog till att importera med hjälp av worldwidemotors, det är senaste planen iaf, men kan säkert ändras. igen. :)