P.Lq February 10, 2008 Report February 10, 2008 Hej !Tvättade bilen för första gången på lördagen (var lite skitig efter transporten) och det har ALDRIG varit så kul att tvätta en bil.Annars har helgen gått åt att undersöka allt , cabba upp och cabba ner kolla playern, lysen ,larm ,my color och allt annat som hade med el att göra ,och vips så var man utan batteri ,så det var bara att sätta på laddare.Jag har inte monterat farmskylten än , vill inte ha någon heller men jag måste väl annars kommer kanske farbror polisen.Jag har sett att en del monterar dom med skylthållare och en del utan ,utan kan man kanske böja skylten efter formen på fronten ,för en skylthållare går väl inte att forma ? Citera
Lars Oscarsson cmc383 February 10, 2008 Report February 10, 2008 Hej.Det är inga större problem med att forma skylthållaren, störstaproblemet är nog vilken typ av skylthållare som skall formas om,det finns olika material som dom tillverkas i plast, aluminium, ochstål. Skyltramar till amerikanska plåtarna är hårda, går att brytalite utan att ta skada, förmycket bryt går dom av. Citera
Mohlin February 10, 2008 Report February 10, 2008 Personligen kör jag utan hållare i fram, tyckte att det blev för stort + att bara skylten är lättare att forma. Citera
Daniel Strand February 11, 2008 Report February 11, 2008 Är det någon som har testat att fästa framskylten med dubbelhäftande tejp? Om det fungerar slipper man ju att borra./Daniel Citera
thirtyfour February 11, 2008 Report February 11, 2008 Eller bygg en sådan härFinns också att köpa här för ca $14:http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... 1=F4343+01Jag har själv köpt en "svensk" hållare, i svart plast till lilla skylten, med plats för återförsäljarnamn.Där har jag satt en dekal med ursprungsåterförsäljarens namn och adress så ursprunget syns Citera
bege February 11, 2008 Report February 11, 2008 Är det någon som har testat att fästa framskylten med dubbelhäftande tejp? Om det fungerar slipper man ju att borra./DanielHejJag har fäst min skylt med dubbelhäftande tejp efterdet att polisen gett mig böter på 1500 kr för att jag framfördebilen med självhäftande skyltar. Det funkar bra att forma skylten (orginal) efter kofångarenoch fästa med dubbelhäftande tejp. Citera
Daniel Strand February 11, 2008 Report February 11, 2008 Eller bygg en sådan härFinns också att köpa här för ca $14:http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... 1=F4343+01Jag har själv köpt en "svensk" hållare, i svart plast till lilla skylten, med plats för återförsäljarnamn.Där har jag satt en dekal med ursprungsåterförsäljarens namn och adress så ursprunget syns Behöver man borra något i bilen när man monterar denna, elleranvänder den befintliga skruvar/hål? Citera
thirtyfour February 11, 2008 Report February 11, 2008 Jag vet faktiskt inte, men det ger möjlighet att göra ett fäste som kan sitta i något originalhål eller i värsta fall kan man ta ut nedre grillen och borra något där som inte syns sen - det är mitt tips.Jag kan inte själv göra detta heller då tidigare klåpare redan satt borrmaskinen i kofångaren och det snett och vindt. Citera
P.Lq February 12, 2008 Author Report February 12, 2008 Dubbelhäftande tejp låter inte så dumt ,men är det vanlig mattejp eller finns det olika kvalite ? jag vet inte om mattejpen är vattenfast Citera
Mohlin February 12, 2008 Report February 12, 2008 Gå till en biltillbehörsfirma så har dom riktig monteringstejp, då jäklar sitter det! Citera
FastMagnus February 13, 2008 Report February 13, 2008 med gångjärn på skylten kan den hänga riktigt lågt. och det bästa är att fartvinden lägger skylten underbilen och ramlar ner lite snyggt när länsman tittar Citera
Jocce February 13, 2008 Report February 13, 2008 med gångjärn på skylten kan den hänga riktigt lågt. och det bästa är att fartvinden lägger skylten underbilen och ramlar ner lite snyggt när länsman tittarHa ha, funderat på det där jue...skoj att se att nån använder det Perfekt vid fartkameror /Jocce Citera
Laslo February 14, 2008 Report February 14, 2008 Koppla dit en solenoid så man kan vika ner skylten när man rullar förbi kameror Citera
FastMagnus February 15, 2008 Report February 15, 2008 Glöm inte bort å smörja gångjärnen.... man måste ha mässing i gångjärnen. Det andra sköts av en wire på ride heighten på skylten Citera
Recommended Posts