Jump to content

Recommended Posts

Hej !

Tvättade bilen för första gången på lördagen (var lite skitig efter transporten) och det har ALDRIG varit så kul att tvätta en bil.

Annars har helgen gått åt att undersöka allt , cabba upp och cabba ner kolla playern, lysen ,larm ,my color och allt annat som hade med el att göra ,och vips så var man utan batteri ,så det var bara att sätta på laddare.

Jag har inte monterat farmskylten än , vill inte ha någon heller men jag måste väl annars kommer kanske farbror polisen.

Jag har sett att en del monterar dom med skylthållare och en del utan ,utan kan man kanske böja skylten efter formen på fronten ,för en skylthållare går väl inte att forma ? :roll:

Hej.

Det är inga större problem med att forma skylthållaren, största

problemet är nog vilken typ av skylthållare som skall formas om,

det finns olika material som dom tillverkas i plast, aluminium, och

stål. :roll:

Skyltramar till amerikanska plåtarna är hårda, går att bryta

lite utan att ta skada, förmycket bryt går dom av. ;)

Är det någon som har testat att fästa framskylten med dubbelhäftande tejp? Om det fungerar slipper man ju att borra.

/Daniel

Hej

Jag har fäst min skylt med dubbelhäftande tejp efter

det att polisen gett mig böter på 1500 kr för att jag framförde

bilen med självhäftande skyltar. :evil::evil:

Det funkar bra att forma skylten (orginal) efter kofångaren

och fästa med dubbelhäftande tejp.

Eller bygg en sådan här

F4343-B.jpg

Finns också att köpa här för ca $14:

http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... 1=F4343+01

Jag har själv köpt en "svensk" hållare, i svart plast till lilla skylten, med plats för återförsäljarnamn.

Där har jag satt en dekal med ursprungsåterförsäljarens namn och adress så ursprunget syns ;)

Behöver man borra något i bilen när man monterar denna, elleranvänder den befintliga skruvar/hål?

Jag vet faktiskt inte, men det ger möjlighet att göra ett fäste som kan sitta i något originalhål eller i värsta fall kan man ta ut nedre grillen och borra något där som inte syns sen - det är mitt tips.

Jag kan inte själv göra detta heller då tidigare klåpare redan satt borrmaskinen i kofångaren och det snett och vindt. :roll:

Dubbelhäftande tejp låter inte så dumt ,men är det vanlig mattejp eller finns det olika kvalite ? jag vet inte om mattejpen är vattenfast

med gångjärn på skylten kan den hänga riktigt lågt. och det bästa är att fartvinden lägger skylten underbilen och ramlar ner lite snyggt när länsman tittar

Ha ha, funderat på det där jue...skoj att se att nån använder det ;)

Perfekt vid fartkameror :)

/Jocce