danne77 February 18, 2008 Report February 18, 2008 Jag har en Ford mustang 70 302 med hoockers och edelbrock insug, större förgasare holly 4-ports men vet itne vilken storlek dock, den rör på sig i alla fall så det räcker för nu. Min fråga är om man ska passa sig så man inte knäcker C4 lådan? Hört att de inte mäktar med så mycket stämmer detta? Hur mycker mer klarar en C6? Vart kan man skaffa manuella lådor som passar i stället? Citera
Per Berglund February 18, 2008 Report February 18, 2008 Du har en av de bästa C4 lådorna man kan ha Med lätt preppning klarar den 350Hk utan att blinka och med lite fler insatser är den god för 500Hk. (det går mer ändå)Bakom din 302 är det faktiskt så att den orginal klarar lite över 300Hk tack vare 302ans låga vridmoment.Byta lameller och en oljekylare så håller det längeC6 är endast för Big BlockBara driva runt en C6 slukar ca 50Hk och kommer göra bilen mycket långsammare plus mycket extra viktC4 tar bara ca 25Hk och växlar snabbareVill du ha en manuell titta efter en nyare 5-växlad T5 Citera
danne77 February 19, 2008 Author Report February 19, 2008 Tack! som sagt så har jag hört att man ska te det lugnt och vackert med dom men nu känner jag mig lite tryggare! Har som sagt hört att dom inte klarar av så mycket tuff behandling. Tack! Citera
Recommended Posts