Jump to content

Avställd???


googleplex

Recommended Posts

Kan inte förstå att det ska ställas av? Jag veckopendlar med min Musse Halmstad- Stockholm. Det funkar hur fint som helst.Även i lite snö. Bilar är till för att användas.Hade man köpt en svensk bil för nästan samma pengar hade ingen gnällt? Mvh Googleplex

Link to comment
Share on other sites

Håller med dig Mohlin P1800 kör heller inte på vintern.Sen kan man vända på det och se vem vill köpa en Mustang som är körd i salt med följd av att allt är förstört inunder på bilen bromsar mm.Inte jag iallafall.Min får stå avställd någon månad till.

Link to comment
Share on other sites

Jag köpte min musse för att jag älskar den, inte vill jag då köra den på vintern. Dom som gör det har jag full respekt för. Nu så har det inte riktigt varit nån vinter i Stockholm så det känns lite surt, men jag har en annan fin (året runt) bil som jag kör och som passar väldigt bra i nordiskt klimat. Speciellt om det snöar.

Bilar är till för att användas, JA men med förnuft enligt mig......

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Alla Mustanger är vinterbilar så har det varit redan från

start, men man kan kanske förstå att dom tidiga modellerna

är livsfarliga på våra vintervägar. :shock:

Däremot är dom senare modellerna jättebra att köra på vintern,

med ett bra rostskydd förståss, jag kan inte se någon skillnad

med att köra en av senare årets Mustang på vintern. :?

Måste gå lika bra som med en snordyr BMW, Mercedes,

Volvo, Audi, ingen av dessa senare bilar hinner bli sammlarbil

under vår livstid, njut och åk så länge ni kan, en dag är det

försent. ;)

Link to comment
Share on other sites

absolut, håller med. Njut medan ni kan, i morgon finns inte någon soppa. Varför sitta hemma och längta till våren när man kan njuta året runt, sommaren kommer ju med sina fördelar i alla fall, torra vägar sol och tunnklädda babes som drägglar vid vägkanterna :P

Men var och en måste ju välja själv.

och vem FAAN har köpt en Mustang för att sälja den???

Link to comment
Share on other sites

Mustangen är min hobbybil och har aldrig och kommer aldrig att se salt snö och slask, på sin höjd någon regndroppe.

Sedan hur enkelt är det att åka omkring i en bakhjulsdriven bil med stel bakaxel och 5-600 hk? Som sagt man längtar riktigt till lite torr asfalt, jag röker nämligen, däck :D

Vi ses i sommar

ps tog faktiskt en liten tur med bilen en vinterdag med ca -10 och packad snö. Med dubbfria däck så tog jag mig runt sjön faktiskt, men man får vara lätt på gasen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...