RoTe February 23, 2008 Report February 23, 2008 Min kärra är trimmad med Diablosport Predator och den har tänt motorlampan så jag läste ut koderna:Första gången fick jag ut dessa:P0172 System too rich (1)P0175 System too rich (2)P2196 O2 Sensor signal stuck rich (1)P2198 O2 Sensor signal stuck rich (2)Nollade koderna och andra gången fick jag utöver de ovan även dessa:P0351 Ignition coil A Primary/Secondary circuitP0354 Ignition coil D Primary/Secondary circuitP0358 Ignition coil H Primary/Secondary circuitMotorn går som den ska, inga missljud eller misständningar. Dock känner man lukten av oförbränd bensin vid kallstart vilket kan förklara felkodena högst upp.Har ändå bokat tid för service på måndag hos grufman men jag tänkte kolla om någon vart med om något liknande tidigare. Kanske kan vara trimmet som spökar? Enda som är gjort är annat axleback avgas, cold air intake med öppet filter och annan mjukvara. Citera
RoTe February 25, 2008 Author Report February 25, 2008 Har vart inne hos Grufman idag. Det verkar vara trimmet det var fel på. Bilen gillar inte mjukvaran den fick av diablo predatorn... Grufman laddade först in originalmjukvaran och sedan körde de heluppdatering på bilen. Än har jag inte fått några nya felkoder iaf. Håller tummarna nu. Citera
Daniel Linde February 26, 2008 Report February 26, 2008 Laddade du tillbaka orginal mjukvaran innan han fixade o trixade?Annars är Predatorn obrukbar, då den tror att du fortfarande har "trimmet" i "bilen".Så är det iaf på Xcal 2.// Danne Citera
RoTe February 26, 2008 Author Report February 26, 2008 Laddade du tillbaka orginal mjukvaran innan han fixade o trixade?Annars är Predatorn obrukbar, då den tror att du fortfarande har "trimmet" i "bilen".Så är det iaf på Xcal 2.// DanneDet gjorde Grufman åt mig. Kundservice du vet! Citera
Daniel Linde February 26, 2008 Report February 26, 2008 Kanon! Känns bra o höra!Ska nämligen slänga in bilen till dom nu till våren Då vet jag att dom tänker på det Härligt! Citera
Recommended Posts