Simon G March 9, 2008 Report March 9, 2008 Hmm kan de va så att jag har de felet på min bil, min Airbags lampa brukar lysa till o från ibland? nån mer som har råkat ut för detta fenomen?Är det den lampan som sitter till höger om ciggarettuttaget? Den lyser ju när man har lite tyngd på passagerarstolen, men inte tillräckligt. Ska väl vara nåt barnskydd kan jag tro. Lyser ju även precis när man har startat.Man kan få den o lysa genom att passageraren försöker låta bli att lägga tyngd på sitsen. Kul kuriosa! Lite OT men iaf! Citera
streetsaleen March 9, 2008 Report March 9, 2008 Hmm kan de va så att jag har de felet på min bil, min Airbags lampa brukar lysa till o från ibland? nån mer som har råkat ut för detta fenomen?Är det den lampan som sitter till höger om ciggarettuttaget? Den lyser ju när man har lite tyngd på passagerarstolen, men inte tillräckligt. Ska väl vara nåt barnskydd kan jag tro. Lyser ju även precis när man har startat.Man kan få den o lysa genom att passageraren försöker låta bli att lägga tyngd på sitsen. Kul kuriosa! Lite OT men iaf! [/quote:1q4yft30]ja det är den lampan, det kanske du har rätt i har aldrig tänkt på det, ska spekulera vidare i det. Citera
grufman March 9, 2008 Author Report March 9, 2008 jo det skulle va rätt bra, men jag har cirka 30 mil till Stockholm o jag brukar inte åka så ofta dit. men jag har en SCT tuner som oxå kan läsa felkoder, borde ju kunna se me den va det är för fel.Nej, det går inte. Citera
streetsaleen March 9, 2008 Report March 9, 2008 Men det står i Manualen att det går att läsa av felkoder Citera
Daniel Linde March 9, 2008 Report March 9, 2008 Men det står i Manualen att det går att läsa av felkoderDet är väl felkoder som stannar i minnet och ger dig ett konstant "check engine" meddelande som kan läsas av med flashern?När en trevlig kille här på forumet kollade min bil på Ford, så fick han upp att min defroster i bak hade en flagga på sig. Detta ger ju inget error mess, så jag såg det inte själv när jag stoppade i Xcal2. Dock fungerar defrostern, va nog nåt skumt bara. Citera
grufman March 10, 2008 Author Report March 10, 2008 Men det står i Manualen att det går att läsa av felkoderJa, men bara felkoderna från motorstyrdonet. Det finns 7-8 andra styrdon som den inte klarar tyvärr... Där funkar bara fords originaldatorer. Citera
Recommended Posts