Jump to content

Oljekylare


Guest Anders

Recommended Posts

Guest Anders

Har förstått att en oljekylare till min C4 låda inte är någon dum ide även fast den är original. Motorn är nästan original (headers, holley 600).

Någon som har tips på lämpliga kylare? Pris? Vart köper jag lättast? Tips inför montering?

Smyger in en fråga till. Tänkte pigga upp motorn lite med ett nytt insug. Kör som sagt med headers, dubbelt 2,5" avgas och holley 600. Tips på lämpliga insug?

Mvh Anders

Link to comment
Share on other sites

Har du inte orginal kylaren i den vanliga kylaren längst ner på den kommer det ut två skruvändar in och ut gång. Om inte så finns det en uppsjö av olje kylare att välja på. Kolla hos Hansen, Persåker, Norrlands custom, Löven, Eller sök beg. Du kan även gå till en kylarmakare. Finns där med. Bara välja vraka.

Berra

Link to comment
Share on other sites

B&M har en liten bra oljekylare för automaten. leta på t.ex. Summit.

Titta samtidigt på dualplane aluminiuminsug. Det är inte av så stor betydelse vilket insug du väljer, håll dej på mattan bara. Glöm allt vad e-brock rpm heter, titta hellre på "vanliga" E-brock Performer, Weiand Action.

Dessa insug räcker väldigt långt, utan att förstöra körbarheten.

Bara min åsikt....Du kan dessutom måla insuget med motorns färg, så ser det nästan original ut.

Link to comment
Share on other sites

Guest Anders

Tackar för tipsen. Vad jag har förstått av att söka lite på forumet så är original kylarn inte så mycket att ha? Många rekomenderar att sätta en separat lite kraftigare. Jag får kolla lite på priser och se vart det hamnar.

Mvh Anders

Link to comment
Share on other sites

Tackar för tipsen. Vad jag har förstått av att söka lite på forumet så är original kylarn inte så mycket att ha? Många rekomenderar att sätta en separat lite kraftigare. Jag får kolla lite på priser och se vart det hamnar.

Mvh Anders

Lönar sej alltid med extern kylare, oxå med originalturbin. Det är oftast värmen som förstör lådan.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...