Jonaz April 6, 2008 Report April 6, 2008 har en kabel som är uppmärkt (temp) som sitter ansluten på motorn.Om jag ska mäta den ska jag ha 12 volt eller hur funkar en temp mätare??? Citera
Jakob Cmc 1879 April 6, 2008 Report April 6, 2008 Givaren är ett motstånd som förendras med temperaturen. Strömmen ökar eller minskar i förhållande till motståndet, instrumentet visar då olika mycket.Spänningen borde väl vara 12 V men jag vet inte. Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 6, 2008 Report April 6, 2008 Hej.Temp och oljegivare är en typ av motstånd på minussidan,jordar man kabeln när tändningen är på så skall instrumentt.e.x ge fullt utslag. För att få rätt svar måste du skriva om du har lampor ellermätare, skriv även vilken årsmodell du har. Citera
Jakob Cmc 1879 April 7, 2008 Report April 7, 2008 HejHur fungerar givaren om man bara har lampa?Årsmodellen står i rubriken. Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 7, 2008 Report April 7, 2008 Hej. 66 har väl ingen lampa till oljetryck tryckontakten tilloljelampan är en typ av jordkontackt, skillnaden är att när trycket uppstår bryts jordkontackten och lampan slocknar. Det är därför det är så viktigt att köpa rätt givare till rätt typ,d.v.s mätare eller lampa. Oljetrycksgivaren till en bil med mätare är mycket större då det till mätare är styrd med variabeltmotstånd i oljetryckskontakten. Det finns bilar som har varningslampa i stället för TEMPockså, dock inte Mustang. Citera
Jakob Cmc 1879 April 8, 2008 Report April 8, 2008 Tack så mycket för svaret.Det finn även kombinerad lampa och mätare (oljetryck och temp) har sett det på en båt med ford v8. Citera
CMC 1061 Berra April 8, 2008 Report April 8, 2008 Jag har inte sett en båt som kör på vägen som heter Mustang.Berra Citera
Recommended Posts