pools April 18, 2008 Report April 18, 2008 Hej!Fråga 1:White grease och litiumfett, är det samma sak?Fråga 2:Min kompis är brandman och brukar tvätta sin bil på brandstationen där domhar tillgång till all utrustning. Han tvättar sin bil gen om att först spraya den medlacknafta för att få bort asfaltrester och salt. Tvättar sedan med bilschampo.Är det verkligen nyttigt med lacknafta för vax och lack?Mvh. Citera
convertible90 April 18, 2008 Report April 18, 2008 Lacken tar inte skada av lacknafta men allt vax lär försvinna.Så efter en sådan behandling är det bara att vaxa igen./Lasse Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 18, 2008 Report April 18, 2008 Helt rätt 0 vax kvar, enda sättet för att klara lackenär om bilen är lackbehandlad (Lackförseglad) entid innan tvättandet. Fråga 1. Troligen men som med alla varianter av fett och oljor, så år benämningen luddig när detanvänds i olika språk. Citera
CMC 1061 Berra April 18, 2008 Report April 18, 2008 Tjena pools. Först om fett. Det finns lithium fett so är vitt, och det finn teflon fett som är vitt med. Sen så finns det vanliga fettet som inte riktigt är vitt lite gulvit kanske. Men dom som vet säger vitt fett om det med.Sen så funkar kontakten som du har. Jag Får alla pm som du skickar.Berra Citera
pools April 19, 2008 Author Report April 19, 2008 Hej!Jag menar sånt "white grease" som man smörjer t.ex. låscylindrarna idörrarna med.Mvh. Citera
pools April 19, 2008 Author Report April 19, 2008 Hej!Fråga 1:White grease och litiumfett, är det samma sak?Mvh.Frågan är om vad det "white grease" som omnämns på Engelska är för fett.Litium eller silikon eller vad?Mvh. Citera
Peter /Cobra April 19, 2008 Report April 19, 2008 Om det inte finns olika så verkar det vara litium? Citera
pools April 19, 2008 Author Report April 19, 2008 Om det inte finns olika så verkar det vara litium?Verkar som det är litium. Jag var bara nyfiken vad det egentligen var. Har settpå flera engelsspråkiga hemsidor att dom pratar om "white grease" Har dessutomfrågat på bilverkstad och macken här hemma. Ingen visste. Men dom sa attlitiumfett nog var samma sak.Tack för alla svar Mvh. Citera
Recommended Posts