Jump to content

Hjlp, Startproblem


Leif TH

Recommended Posts

Hjälp ! Har en Musse 2001 GT och plötsligt dog bilen när jag nyss vägt den för registreringsbesiktning. Trodde att inertia-switchen var problemet och har byglat denna. Har kopplat batteri parallellt för att få mer kräm. Har spänning till bränslepumpen , men tycker att spänning är låg ( 12 volt ) och startmotorn drar runt motorn, men tänder inte. Försöker lyssna efter ljud som skall höras när pump arbeter, men kan inte höra något ljud. PCM måste tydligen lämna pulser för att bränslepump skall leverera bensin. Skall reg-besiktiga om 2 veckor och börjar bli stressad. Finns det någon som har lite goda råd ?

Link to comment
Share on other sites

Hjälp ! Har en Musse 2001 GT och plötsligt dog bilen när jag nyss vägt den för registreringsbesiktning. Trodde att inertia-switchen var problemet och har byglat denna. Har kopplat batteri parallellt för att få mer kräm. Har spänning till bränslepumpen , men tycker att spänning är låg ( 12 volt ) och startmotorn drar runt motorn, men tänder inte. Försöker lyssna efter ljud som skall höras när pump arbeter, men kan inte höra något ljud. PCM måste tydligen lämna pulser för att bränslepump skall leverera bensin. Skall reg-besiktiga om 2 veckor och börjar bli stressad. Finns det någon som har lite goda råd ?

sannolikt vevaxelsensorn

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...