Leif TH April 23, 2008 Report Share April 23, 2008 Hjälp ! Har en Musse 2001 GT och plötsligt dog bilen när jag nyss vägt den för registreringsbesiktning. Trodde att inertia-switchen var problemet och har byglat denna. Har kopplat batteri parallellt för att få mer kräm. Har spänning till bränslepumpen , men tycker att spänning är låg ( 12 volt ) och startmotorn drar runt motorn, men tänder inte. Försöker lyssna efter ljud som skall höras när pump arbeter, men kan inte höra något ljud. PCM måste tydligen lämna pulser för att bränslepump skall leverera bensin. Skall reg-besiktiga om 2 veckor och börjar bli stressad. Finns det någon som har lite goda råd ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
grufman April 23, 2008 Report Share April 23, 2008 Hjälp ! Har en Musse 2001 GT och plötsligt dog bilen när jag nyss vägt den för registreringsbesiktning. Trodde att inertia-switchen var problemet och har byglat denna. Har kopplat batteri parallellt för att få mer kräm. Har spänning till bränslepumpen , men tycker att spänning är låg ( 12 volt ) och startmotorn drar runt motorn, men tänder inte. Försöker lyssna efter ljud som skall höras när pump arbeter, men kan inte höra något ljud. PCM måste tydligen lämna pulser för att bränslepump skall leverera bensin. Skall reg-besiktiga om 2 veckor och börjar bli stressad. Finns det någon som har lite goda råd ?sannolikt vevaxelsensorn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Logga in för att kommentera
You will be able to leave a comment after signing in
Logga In Nu