Fredde77 May 4, 2008 Report Share May 4, 2008 Hej,Jag renoverar bakaxeln och undrar vad mässingsbrickorna som sitter med diffhusets bultar har för funktion? Är det för att täta? Behövs dessa brickor?Har skapat ett inlägg om detta i "vad händer i garaget" tråden (sidan 4)http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2 ... 7&start=45/Fredde Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie S May 5, 2008 Report Share May 5, 2008 Dom är mycket riktigt till för att täta. På min bil saknades ungefär hälften av dessa brickor vilket gjorde att bakaxeln alltid var fuktig undertill. I vintras gjorde jag slag i saken och satte dit nya kopparbrickor (samtidigt byttes även packningen mellan "klumpen" och bakaxelhuset). Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredde77 May 5, 2008 Author Report Share May 5, 2008 Dom är mycket riktigt till för att täta. På min bil saknades ungefär hälften av dessa brickor vilket gjorde att bakaxeln alltid var fuktig undertill. I vintras gjorde jag slag i saken och satte dit nya kopparbrickor (samtidigt byttes även packningen mellan "klumpen" och bakaxelhuset).Ok. Tack för upplysningen.Var köpte du mässingsbrickorna? Två utav dom som satt på diffhuset gick sönder när jag skulle ta av dem..../Fredde Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie S May 5, 2008 Report Share May 5, 2008 Brickorna jag köpte var inte specifikt till bakaxeln, utan det var universalmodell. Jag köpte dom hos American Racing i Linköping. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
pools May 5, 2008 Report Share May 5, 2008 Hej!Du kan nog köpa dom i vilken mack som helst, eller bilverkstad.Mvh. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredde77 May 5, 2008 Author Report Share May 5, 2008 Tack för tipset /Fredde Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts