Jump to content

Servicelampa!!!


Recommended Posts

Hallå!! Nu har min sevicelampa tänds igen .Kopplade ur batteriet förut då försvann den oranga lampan. Tips var man kan få den släckt i skåne.Har kollat oljan den ser bra ut .Vet ej när bilen fick service senast .Inga stämplar i seviceboken. Kan man lämna in bilen på Ford i Sverige och få det fixat?

Tacksam för svar.

Evert cmc 1622

Link to comment
Share on other sites

Service Lampa? Du menar Check Engine?!?

Den betyder inte att bilen måste servas. Utan att något är galet. Någon givare som gått etc...

Ta den till någon med en felkodsläsare. Så du får veta vad den hojtar om.

//Danne

Link to comment
Share on other sites

Kan någon titta i sin instruktionsbok på sidan 220-221 och översätta vad vad som menas med Emission Systems. Det är den lampan som lyser.Jag har precis bytt till låsbart tanklock på bilen där är en sådan lampa som lyser ifall det inte är rätt monterat .Sidan 11 i boken. Där har kommit upp check fuel cap på instrumenpanelen. Kan det vara en sådan enkel grej som att sätta tillbaka det gamla tanklocket så släcks lampan?

Link to comment
Share on other sites

Kan någon titta i sin instruktionsbok på sidan 220-221 och översätta vad vad som menas med Emission Systems. Det är den lampan som lyser.Jag har precis bytt till låsbart tanklock på bilen där är en sådan lampa som lyser ifall det inte är rätt monterat .Sidan 11 i boken. Där har kommit upp check fuel cap på instrumenpanelen. Kan det vara en sådan enkel grej som att sätta tillbaka det gamla tanklocket så släcks lampan?

japp

Car tech i ystad har för övrigt diagnosutrustning som kan jobba med din mustang.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...