Jump to content

Ny Mustang på Ekerö??????????????


Lassemålare CMC 2071

Recommended Posts

Döm om min förvåning när man trött och eländig kommer hem i från jobbet, så står det en Mustang utanför porten. :D:D

Jag bor på Ekuddsvägen 44 på Ekerö och där har jag aldrig sett en annan Mustang än min egen, Mussen i fråga var en 350 Gt 66a vit med blåa stripes

( vet inte om den är äkta ) med regnummer XZY 989 kan det månne vara någon medlemms bil som jag aldrig förut sett på Ekerö. :D:D:D:D

Fin var den i alla fall och en Mustang lyser ju alltid upp tillvaron 8)8)

MVH Lasse :P

Link to comment
Share on other sites

Snackade lite med stordronten och han kände igen namnet på ägaren tydligen pappan till en kompis, som äger Mustangen. :shock:

Han lär ha fått den i 50års present av ungarna, men jag vet inte om det är sant. :shock::shock:

Men sonen trodde att det var så, tjaaa vilka tacksama ungar det finns rena föredömena. :--:--:--:--

MVH Lasse 8)

Link to comment
Share on other sites

Dom flesta gamla svensksålda V8-Mustanger 65-66 står det 135kW (184hk) eller 165kW (224hk) på. Motorn i dom (289-4V) var ju på 225 hk SAE, så jag tror att 184 hk är en uppgift från Svenska Ford, antagligen i hk DIN.

Tillägg:

Jag tittade precis på en kopia av ett gammalt besiktningsinstrument på en svensksåld -68 med 302-4V. Den motorn anges ju till 230 hk SAE, men svenska Ford har angett 191 hk DIN. Detta borde ju styrka min teori ovan.

Link to comment
Share on other sites

Det låter riktigt Ronnie för jag läste påen Usa sida ( kommer inte ihåg var) att våra lite nyare mäts i SAE NET som skall vara ganska likvärdigt med DIN medan dom äldre mäts i SAE GROSS. :shock::shock:

Det fanns en översättnings tabell och där stod det att 200 nya SAE NET

motsvarade 250 gamla SAE GROSS, det handlade i runda slängar om ca 20% skillnad :o

Låter i så fall rimligt med skillnaden på 184 och 224 hkr.

:lol:

MVH Lasse 8)

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...