Jump to content

Ny Mustang på Ekerö??????????????

Featured Replies

comment_54103

Döm om min förvåning när man trött och eländig kommer hem i från jobbet, så står det en Mustang utanför porten. :D:D

Jag bor på Ekuddsvägen 44 på Ekerö och där har jag aldrig sett en annan Mustang än min egen, Mussen i fråga var en 350 Gt 66a vit med blåa stripes

( vet inte om den är äkta ) med regnummer XZY 989 kan det månne vara någon medlemms bil som jag aldrig förut sett på Ekerö. :D:D:D:D

Fin var den i alla fall och en Mustang lyser ju alltid upp tillvaron 8)8)

MVH Lasse :P

comment_54172

Dom flesta gamla svensksålda V8-Mustanger 65-66 står det 135kW (184hk) eller 165kW (224hk) på. Motorn i dom (289-4V) var ju på 225 hk SAE, så jag tror att 184 hk är en uppgift från Svenska Ford, antagligen i hk DIN.

Tillägg:

Jag tittade precis på en kopia av ett gammalt besiktningsinstrument på en svensksåld -68 med 302-4V. Den motorn anges ju till 230 hk SAE, men svenska Ford har angett 191 hk DIN. Detta borde ju styrka min teori ovan.

• Author
comment_54178

Det låter riktigt Ronnie för jag läste påen Usa sida ( kommer inte ihåg var) att våra lite nyare mäts i SAE NET som skall vara ganska likvärdigt med DIN medan dom äldre mäts i SAE GROSS. :shock::shock:

Det fanns en översättnings tabell och där stod det att 200 nya SAE NET

motsvarade 250 gamla SAE GROSS, det handlade i runda slängar om ca 20% skillnad :o

Låter i så fall rimligt med skillnaden på 184 och 224 hkr.

:lol:

MVH Lasse 8)