Leif TH May 19, 2008 Report May 19, 2008 Har fortfarande problem med min ”döda” Mustang GT-01. Efter förslag från Grufman att byta vevaxel-sensor så gjorde jag detta, men ack Mussen vägrar starta. Startmotor snurrar på som den ska. Jag tror att det är något fel med soppa-tillförseln, Jag kan t.ex inte höra att bränslepump surra vid tändningstillslag. Spänning finns på Inertia – switch som jag jag har byglat över. Inertia-switch fungerar väl bara som en ren switch ? Jag undrar nu hur man går vidare med att kolla om bränslepump fungerar och hur man tar ut den ( och var ) ? Tacksam för svar. Citera
grufman May 19, 2008 Report May 19, 2008 Slå på tändningenSlå av tändningenTryck in lilla ventilen på fuel-railen. Det ska skvätta ut lite soppa.Gör om från början igen, återigen skall det skvätta ut lite soppa.Gör det inte det har du inget tryck. Citera
Leif TH May 20, 2008 Author Report May 20, 2008 Hejsan !Jag har kollat och det kommer ingen soppa. Har även mätt ström och spänning vid Inertia-switch till pumpen och den drar ingen ström. Hur går jag vidare ? Citera
Peter /Cobra May 20, 2008 Report May 20, 2008 Om du har spänning till pumpen men den ej går så verkar den ju vara kass. Bra fel iså fall för de är ju inte så dyra.Kolla först så det inte har erjat i anslutningen. Citera
andreas-cmc 1562 May 29, 2008 Report May 29, 2008 Har en beggad originalpump liggandes i gömmorna. Vill du testa den? Citera
Recommended Posts